کد خبر ۳۵۳۱۶ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱
مدیرکل بهزیستی استان قم:

ارائه خدمات مشاوره‌ای به بیش از ۳۸ هزار نفر توسط بهزیستی استان قم

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: تا پایان دی ماه امسال بیش از ۳۸ هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات مشاوره و روان‌شناختی مراکز تحت نظارت بهزیستی استان قم بهره‌مند شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، رضا سلیقه با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای به مددجویان بهزیستی در قم اظهارداشت: دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی در معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی در راستای ارتقاء سطح آگاهی عموم جامعه، پیشگیری از بروز مشکلات رفتاری، ارتباطی و درمان اختلالات روانی به متقاضیان این بخش فعالیت می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: این دفتر با انجام خدمات مشاوره تلفنی به تماس گیرندگان خط 1480 و خدمات مشاوره حضوری به مراجعه کنندگان مرکز مشاوره در بخش دولتی و غیر دولتی به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهد.

سلیقه خاطرنشان کرد: تا پایان دی ماه امسال بیش از 38 هزار و 700 نفر از خدمات مشاوره و روان‌شناختی استفاده کرده‌اند که این تعداد شامل 22هزار و 900نفر تماس‌گیرندگان با صدای مشاور و 15هزار و 870نفر مراجعه حضوری به مراکز غیردولتی خدمات مشاوره‌ای دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: مرکز مشاوره حضوری مراکزی هستند که در زمینۀ مشاوره خانواده - کودک، مباحث تحصیلی و درمان اختلالات روانی با حضور روان‌شناسان و مشاوران خانواده فعال بوده و مشکلات مراجعین طی یک یا چندین جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی قم با اشاره به ارائه خدمات مشاوره تلفنی عنوان کرد: تماس تلفنی با خط 1480 راه ارتباط میان مشاور و تماس گیرنده است که با حضور مشاوران مجرب در دو نوبت کاری صبح و عصر در زمینۀ مسائل خانوادگی و تربیت کودک و سایر مسایل روان‌شناختی فعال می‌باشد و این خط به صورت استانی پاسخگوی تماس متقاضیان است.

سلیقه بیان کرد: دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی در معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی مسئول نظارت بر فعالیت علمی و آموزشی مراکز مشاوره خانواده در بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: صدور مجوز مراکز مشاوره در 3سطح اعم از مراکز سلامت روان محلی، مراکز مشاوره عمومی و مراکز تخصصی انجام می‌شود که هرسال مطابق با نیاز سنجی پس از اعلام فراخوان و انجام مصاحبه از متقاضیان این امر در صورت تایید، جهت تشکیل پرونده و ادامه روند صدور پروانه فعالیت، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان تاکید کرد: در حال حاضر 16 مرکز مشاوره عمومی و خدمات روان‌شناختی و 2 مرکز سلامت روان محلی تحت نظارت سازمان بهزیستی قم در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: تا پایان دی ماه امسال مبلغ 300میلیون ریال بابت مشاوره به 1500 نفر از افرادی که نیازمند مشاوره بودند اما قادر به پرداخت هزینه‌های آن نبودند، به مراکز مشاوره تحت نظارت سازمان بهزیستی تحت عنوان یارانه پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: مددجویان سازمان بهزیستی که نیازمند خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناسی هستند با پوشش یارانه‌ای به صورت رایگان به بخش خصوصی ارجاع داده می‌شوند.

وی ادامه داد: یارانه مشاوره‌ای‌، مبلغی است که در راستای حمایت از افراد نیازمند به خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی به منظور ارتقاء سطح سلامت روان جامعه پرداخت می‌شود.

سلیقه گفت: با تشخیص مددکار واحدهای زیرمجموعه معاونت توسعه پیشگیری، ارائه خدمات به سایر افراد نیازمند به دریافت خدمات مشاوره‎ای که از لحاظ مالی دچار مشکل هستند با درصدی تخفیف ارائه می‌شود.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com