کد خبر ۲۸۶۹۴ انتشار : ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۸

تفسیر جوان تألیف می‌شود

مدیر گروه ترجمه و تفسیر ترتیبی مرکز فرهنگ و معارف قرآن از تألیف تفسیر جوان ویژه قشر جوان خبر داد.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام علی اکبر حسینی اظهار داشت: تألیف تفسیر جوان توسط گروهی از کارشناسان مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه روند تألیف این تفسیر به صورت مرحله‌ای است، اضافه کرد: کار نوشتن و انتشار نهایی این تفسیر که ۲ هزار و ۵۰۰ صفحه است در طول ۵ سال انجام خواهد شد.

مدیر گروه ترجمه و تفسیر ترتیبی مرکز فرهنگ و معارف قرآن ادامه داد: ویژگی این تفسیر آن است که متناسب با ذائقه و شرایط سنی جوانان تألیف می‌شود و به بسیاری از شبهات آنان در موضوعات مختلف پاسخ خواهد داد.

وی نوشتن روان و قابل فهم برای همه افراد به خصوص قشر جوان را از دیگر ویژگی‌های آن برشمرد و اضافه کرد: تفسیر جوان به صورت ترتیبی از ابتدای قرآن نوشته خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: سعی خواهد شد تا تفسیر ذیل آیات به علت طولانی شدن ملال آور نباشد و احکام شرعی مورد نیاز نیز در حاشیه آن برای استفاده جوانان بیان شود.

وی با بیان اینکه کار این تفسیر از تیرماه ۹۴ آغاز شده است، افزود: تألیف این تفسیر تا سال ۹۹ طول خواهد کشید.

مدیر گروه ترجمه و تفسیر ترتیبی مرکز فرهنگ و معارف قرآن به برخی دیگر از ویژگی‌های این تفسیر اشاره کرد و ادامه داد: بیان نکات اخلاقی و روایات اهل بیت(ع) در تفسیر آیات همچنین پرداختن به مسائل و شبهات اجتماعی روز از جمله عناصر محتوایی در این تفسیر است.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com