کد خبر ۲۸۷۱۶ انتشار : ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۲

جزئیات تربیت مدرس برای حوزه‌ علمیه خواهران

مدیر مرکز تربیت مدرس حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تاکنون ۲۳۰ مدرس برای حوزه‌های علمیه خواهران بر اساس نیاز مدارس علمیه تربیت شده اند.

به گزارش قم نا ، زینب طالبی اظهار کرد: تاکنون هفت دوره تربیت مدرس برگزار شده و در هر دوره به دلیل محدودیت‌های مکانی ۵۰ تا ۶۰ داوطلب جذب می‌شوند.

وی تصریح کرد: مرکز تربیت مدرس تاکنون ۲۳۰ فارغ التحصیل در رشته‌های مطالعات اسلامی زنان، ادبیات عرب، کلام اسلامی، فلسفه اسلامی و اخلاق اسلامی داشته و این مدرسان در محلها و رشته‌هایی که نیاز است مشغول فعالیت هستند.

مدیر مرکز تربیت مدرس حضرت صدیقه کبری(س) با اشاره به هزینه‌بر بودن روند تربیت مدرس، گفت: در هر استان نیازهای مدارس علمیه احصا و سپس برای جذب داوطلب اقدام می‌شود، بنابراین پروژه تربیت مدرس در این مرکز مبتنی بر نیاز است.

وی در مورد تاکید حجت‌الاسلام جمشیدی مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بر ارتقای رشته‌های مرکز تربیت مدرس در سطح چهار، گفت: ارتقای رشته‌های مرکز تربیت مدرس در حد ارائه طرح است که باید پس از بررسی، مورد تصویب و اجرا قرار گیرد.

به گفته طالبی، آزمون ورودی هشتمین دوره مرکز تربیت مدرس با شرکت ۲۳۲ داوطلب در ۴ گرایش مطالعات اسلامی زنان، اخلاق اسلامی، کلام اسلامی و مدرسی ادبیات عرب در خردادماه برگزار شده و اسامی پذیرفته شدگان نهایی ۱۸ شهریور اعلام می‌شود.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com