کد خبر ۳۵۳۰۲ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۶

استاندار قم: تاریخ دفاع مقدس باید بی کم و کاست ثبت و ضبط شود

استاندار قم بر ضرورت ثبت تاریخ وقایع دفاع مقدس برای نسل های آینده بی کم و کاست و بدون هیچگونه ملاحظه‌ای تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سید مهدی صادقی در دیدار احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه نصرت دین خدا موجب تحقق وعده های الهی در حق مومنان و مجاهدان فی سبیل الله می شود، گفت: نباید وعده های الهی را فراموش کنیم همانگونه که در دوران انقلاب و سال های دفاع مقدس نیز بارها شاهد تحقق نصرت الهی بودیم.

 

وی با اشاره بر محوریت "خداباوری" در سال های حماسه و ایثار افزود: اینکه حضرت امام(ره) فرمودند "خرمشهر را خدا آغاز کرد"، مبتنی بر این دیدگاه بود که ایشان بر نصرت و وعده های الهی کاملا یقین و اعتماد داشتند و عنایات و الطاف خاص خدا را نسبت به رزمندگان اسلام در صحنه می دیدند.

 

استاندار قم با اشاره به حضور جمع زیادی از یادگاران دفاع مقدس در سنگر خدمت به مردم افزود: امروز قاطبه مسئولان و خدمتگزاران نظام یا از چهره های دفاع مقدس هستند و یا خود را به نوعی منتسب به آن می دانند.

 

رئیس شورای هماهنگی نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با اشاره به ضرورت ثبت آثار و اسناد حضور و جانفشانی مردم و حماسه آفرینی شهدا، جانبازان و آزادگان و عموم رزمندگان اسلام در دفاع مقدس تاکید کرد: با در نظر گرفتن اسناد و با رعایت امانت، صداقت، دقت و بدون هیچگونه ملاحظه ای تاریخ دفاع مقدس و آن چیزی که امروز امانت دار آن هستید را بی کم و کاست برای آشنایی نسل های بعدی جامعه ثبت و پیاده کنید.

 

وی همچنین بر حمایت همه جانبه استان از تکمیل طرح ها و پروژه های مربوط به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تاکید نمود.

 

حسینی نیز در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت و اقدامات صورت گرفته در خصوص تدوین دانشنامه و پیگیری آیین نامه اجرایی حفظ آثار دفاع مقدس در دستگاه های استان و نیز فرایند تکمیل موزه و فعالیت کارگروه های مربوطه را به استاندار قم به عنوان رئیس هیئت امناء و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهایی دفاع مقدس استان، ارائه کرد.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com