کد خبر ۲۹۱۶۸ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۱
در 4 فرم بخش کاتا

جودوکاران قم روی تاتامی انتخابی مسابقات جهانی به میدان می‌روند

جودوکاران قم در بخش اجرای فرم یا کاتا برای به دست آوردن مجوز همراهی تیم ملی کشورمان در مسابقات جهانی 2015 به میدان می‌روند.

به گزارش قم نا ، انگیزه بالا برای همراهی تیم ملی کشورمان در مسابقات کاتا جودو قهرمانی جهان موجب شده تا کاتاروهای قمی این‌ روزها در سالن اختصاصی جودو مجموعه ورزشی تختی قم سخت مشغول تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی باشند.

در دهه 1380 قم تنها دو سهمیه در مسابقات کشوری و همچنین تیم ملی داشت، اما اکنون با توجه به آموزش‌های بسیار خوبی که توسط مربیان این رشته صورت می‌گیرد، قم هم در رقابت‌های قهرمانی کشور بیش از دو مدال می‌گیرد و هم در تیم ملی هشت سهمیه دارد.

کاتاروهای استان قم سال گذشته به رقابت‌های قهرمانی 2014 جهان اعزام شدند، اما در رقابت با حریفان خود در مسابقات کاتا جودو قهرمانی جهان که با حضور چهره‌های شاخص این رشته به میزبانی اسپانیا برگزار شد، بدون کسب مدال به کار خود پایان دادند.

این در حالی است که رقابت‌های جهانی کاتا جودو با شرکت 26 تیم از کشورهای مختلف دنیا در مالاگا اسپانیا برگزار شد و از قم محسن قاسم‌لو و محمدجواد بشارتی در فرم ناگه نو کاتا و محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی در فرم جونوکاتا به رقابت پرداختند.

تیم دوم ایران با ترکیب محسن قاسملو و محمدجواد بشارتی، در گروهی که نمایندگان سرشناسی همچون ایتالیا و فرانسه را داشت با شایستگی به عنوان سرگروه راهی فینال شدند و حتی کره نایب قهرمان جهان را هم کنار زدند، اما در فینال پای نماینده کشورمان روی تاتامی سر خورد و امتیاز از دست داد و به مقام پنجمی قناعت کردند.

سومین کاتا کشورمان در این دوره، در فرم جونوکاتا بود که محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی، در مرحله گروهی رومانی تیم ششم جهان، اسپانیا نایب قهرمان سال گذشته جهان و کره قدرتمند را داشتند اما نتوانستند به فینال صعود کنند و با وجود شایستگی بعد از آلمان، ژاپن و رومانی در گروه خود چهارم شدند.

بعد از بازگشت از مسابقات جهانی 2014، در آبان‌ماه سال گذشته کاتاروهای استان قم در دو فرم پیکارهای کاتا جودو قهرمانی مردان آسیا با کسب مقام نایب قهرمانی و نشان نقره به کار خود پایان دادند تا ناکامی مسابقات جهانی را به نوعی جبران کنند.

تیم ملی کاتا جودو کشورمان در حالی به مسابقات کاتا جودو 2014 قهرمانی آسیا در کشور تایلند اعزام شد که در ترکیب این تیم 6 کاتاروی با تجربه و همچنین ملی‌پوش جوان از استان قم نیز حضور داشتند و برای کسب مدال از کاتا جودو آسیا با حریفان خود به رقابت پرداختند.

این در حالی است که بر اساس برنامه‌ریزی کنفدراسیون ‏جودو و کوراش آسیا امسال رقابت‌های کاتا جودو قهرمانی آسیا به میزبانی شهر بانکوک کشور تایلند برگزار شد و نمایندگان قم در فرم‌های «کاتا مه‌نو کاتا» و «جونو کاتا» دو مدال ارزشمند نقره به دست آوردند.

در این رقابت‌ها مهدی عظیمی و فخرالدین رضایی کاتاروهای استان قم نماینده تیم ملی کاتا جودو کشورمان در فرم تیم کاتا مه‌نو کاتا بودند که موفق شدند، در نخستین حضور خود در این پیکارها با اختلاف بسیار کم نسبت به رقبای ژاپنی، مدال نقره را به خود اختصاص بدهند.

محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی دو تن از کاتاروهای قمی و سرشناس‌ترین اعضای تیم ملی نیز که در ترکیب تیم ‏ملی کاتا جودو کشورمان در این رقابت‌ها بودند به مقام نایب قهرمانی جونو کاتا دست پیدا کردند و آنها نیز صاحب نشان نقره شدند اما محمدجواد بشارتی و محسن قاسم‌لو از قم به مقام چهارم رسیدند.

به این ترتیب کاتاروهای توانمند کشورمان موفق شدند برای چهارمین سال پیاپی نایب قهرمانی کاتا جودو آسیا را به نام خود ثبت کنند، در حالی که ایران با تیم دوم خود در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، ژاپن قهرمان شد و کره‌ای‌ها به مدال برنز دست پیدا کردند.

اکنون رقابت‌های کاتا جودو قهرمانی جهان در راه است و این مسابقات از بیست و ششم شهریورماه به میزبانی هلند در آمستردام آغاز می‌شود در حالی که تیم ملی کاتا جودو کشورمان در صورت فراهم شدن شرایط در این دوره از مسابقات حضور خواهد داشت.

به همین منظور با هدف شناخت بهترین‌های کاتا جودوی ایران به منظور حضور در ترکیب تیم اعزامی به این دوره از رقابت‌ها، مسابقات انتخابی تیم ملی با حضور کاتاروهای برتر مسابقات قهرمانی کشور در روزهای پانزدهم و شانزدهم مردادماه در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار خواهد شد.

فخرالدین رضایی، محمدجواد بشارتی، محمدحسن سالاری، محمدرضا صحرایی، سیدعلی میرسپاسی، محسن قاسم‌لو، مجتبی اسماعیلی‌پور و مهدی عظیمی نمایندگان کاتا جودو قم در انتخابی تیم ملی هستند و تلاش خود را برای همراهی تیم ملی در مسابقات جهانی انجام می‌دهند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com