کد خبر ۲۹۲۱۹ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۶
معاون تهذیب حوزه علمیه قم :

توهین به روستائیان توهین به انقلاب است

معاون تهذیب حوزه علمیه قم گفت: در همیشه تاریخ قشر روستایی و محروم و پا برهنه بودند که سینه خود را در برابر دشمن سپر کرده‌اند و توهین به این قشر توهین به انقلاب است.

به گزارش قم نا ، حجت‌الاسلام هادی حسین‌خانی معاون تهذیب حوزه علمیه قم در خصوص اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی در مورد روستاییان گفت: در همیشه تاریخ قشر روستایی و محروم و پا برهنه بودند که سینه خود را در برابر دشمن سپر کرده‌اند و توهین به این قشر توهین به انقلاب است.

وی با بیان اینکه لازم است با کمال احترام با این قشر که ولی‌نعمت ما هستند برخورد شود، ادامه داد: باید از به کار بردن کلماتی که بوی توهین به این قشر داشته باشد، اجتناب کرد.

حسین‌خانی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره)، گفت: امام انقلاب را مدیون قشر مستضعف جامعه می‌دانستند و در این خصوص یک جمله ارزشمند فرموده‌اند که «من یک تار موی کوخ‌نشینان را با کاخ‌نشینان عوض نمی‌کنم».

معاون تهذیب حوزه علمیه ادامه داد: اگر ما بخواهیم به فرمایش امام تمسک کنیم معلوم می‌شود قشری که پایه‌گذار نهضت اسلامی بوده همین قشر مستضعف و محروم در روستاها و شهرهای کوچک بوده‌اند.

وی گفت: در طول انقلاب اسلامی این مسئله به وضوح دیده شده است که هرگاه نیاز به وحدت و جانفشانی بوده است همین قشر محروم و روستایی بوده که به میدان آمده و ضرورت دارد با احترامی ویژه نسبت به آنها رفتار شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com