کد خبر ۳۰۰۵۷ انتشار : ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۸
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد

فعالیت 30 هزار واحد صنفی در قم

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اعلام اینکه 30 هزار واحد صنفی در استان قم فعالیت می‌کنند گفت: استان قم دارای بیشترین سرانه واحد صنفی در سطح کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، امیر محمدی‌چهر ظهر امروز در نشست مشترک اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم با بیان اینکه قم ارزان‌ترین استان کشور است افزود: بانک مرکزی جمهوری اسلامی این موضوع را اعلام کرده و این موضوع نشان از بازرسی‌های دقیق و انصاف اصناف قم دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد شهرک‌های صنوف از اولویت‌های این سازمان است گفت: در این راستا شهرک صنوف قنوات را احداث کرده‌ایم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به راه‌اندازی شهرک قنوات در سال جاری اظهار کرد: 50 واحد درودگران در این شهرک مشغول فعالیت شده‌اند و تصمیم داریم تا این شهرک به مرکز منطقه‌ای فروش مبل تبدیل شود.

محمدی‌‌چهر ‌با بیان اینکه مقرر شده پنج صنف دیگر قم در شهرک صنوف مستقر شوند اضافه کرد: مکان‌یابی این صنوف انجام شده ‌و تلاش می‌شود صنوفی که نیاز به دسترسی بیشتری دارند نزدیک جاده قدیم قم - تهران مستقر شوند.

وی با اعلام اینکه 70 هزار نفر در استان قم به صورت مستقیم در اصناف فعال هستند افزود: 40 هزار نفر بافنده در داخل و خارج قم فعال هستند که ظرفیت بالای آنها نیازمند برنامه ریزی دقیق و مناسب است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر اهمیت تشکیل خوشه‌های صنفی اظهار کرد: خوشه‌های مبلمان، فرش و سوهان شکل گرفته و خوشه صنایع دستی نیز در حال شکل‌گیری است.

محمد‌ی‌چهر با بیان اینکه مشکلات اصناف عمدتا مشکلات مالی است گفت: نرخ سودهای بانکی متناسب با توان مالی اصناف نیست.

وی با بیان اینکه فرش مهم‌ترین خوشه و منبع اشتغال در قم محسوب می‌شود به احداث نمایشگاه دائمی فرش قم اشاره کرد و افزود: نمایشگاه فرش قم با 55 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و در صورت جذب اعتبارات تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اعلام اینکه طبق آمارها استان قم در بخش آرد و گندم دومین استان از نظر کیفیت قرار دارد، بیان کرد: برای یک سال آینده ذخیره سازی گندم انجام شده که نشان دهنده وجود زیر ساخت مناسب در قم است.

محمدی‌چهر یادآور شد: روزانه 50 تیم از اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت کار بازرسی‌ها را انجام می‌دهند و بیشترین اقدام شامل روش‌های ارشادی بوده و تنها در مواقع ضروری تشکیل پرونده انجام می‌شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com