کد خبر ۳۰۲۰۳ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸
در بازگشت از کشور ژاپن صورت می‌گیرد

استقبال مسئولان و مردم قم از کاراته‌کای طلایی قم

سرپرست هیئت کاراته استان قم از برگزاری آیین استقبال از کاراته‌کای طلایی قم در بازگشت از مسابقات قهرمانی مردان آسیا خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، علیرضا برخورداری اظهار کرد: قهرمان و ستاره کاراته قم در پیکارهای کاراته قهرمانی مردان آسیا صبح روز سه‌شنبه هفدهم شهریور ماه به همراه دیگر ملی‌پوشان به کشورمان باز خواهد گشت و در فرودگاه و عوارضی اتوبان قم ـ تهران مورد استقبال مسئولان و مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به بازگشت ستاره طلایی کاراته قم از مسابقات کاراته قهرمانی 2015 مردان آسیا در کشور ژاپن، بیان کرد:‌ ستاره کاراته قم و کشورمان در مسابقات قهرمانی کاراته آسیا امیر مهدی‌زاده است که توانست یک بار دیگر مردم قم را سربلند کرده و نام خود را در بین بهترین‌های این رشته ورزشی به ثبت برساند.

برخورداری با بیان اینکه مهدی‌زاده پیش از ظهر روز سه‌شنبه هفدهم شهریور ماه به کشورمان و شهر مقدس قم باز می‌گردد، افزود: شاهد درخشش خیره‌کننده امیر مهدی‌زاده در پیکارهای کاراته قهرمانی آسیا بودیم و این کاراته‌کای توانمند توانست یکی از مدال‌های طلای کومیته انفرادی تیم کشورمان در بخش مردان را به‌دست بیاورد و نخستین طلای خود از مسابقات مردان آسیا را نیز کسب کند.

سرپرست هیئت کاراته استان قم افزود: با طلاهای کسب شده توسط ملی‌پوشان کاراته کشورمان که یکی از اعضای آن امیر مهدی‌زاده از استان قم بود، هم تیم ملی ایران در این دوره از رقابت‌ها عملکرد خوب و موفق دوره قبل را تکرار کرد و هم اینکه قم صاحب مدال طلا کاراته رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.

وی یاد آور شد: در رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که در شهر یوکوهاما کشور ژاپن به انجام رسید، امیر مهدی‌زاده با کسب برتری مقابل رقبایی از کشورهای کره، ژاپن،‌ چین، عربستان و چین تایپه موفق به کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی وزن منهای 60 کیلوگرم شد.

برخورداری با بیان اینکه مهدی‌زاده برای نخستین‌بار به مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا دست یافت، اضافه کرد: امیر مهدی‌زاده در حالی برای نخستین‌بار موفق به کسب مقام نخست و نشان طلای رقابت‌های کاراته قهرمانی‌ آسیا شد که سابقه کسب مدال از رقابت‌های جهانی این رشته را دارد و ضمن کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی، از چندین میدان بین‌المللی این رشته نیز موفق به کسب مدال شده است.

وی افزود: مهدی‌زاده به عنوان کاراته‌کای وزن منهای 60 کیلوگرم تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان به مربیگری غلامرضا دباغیان مربی مطرح کاراته استان قم راهی رقابت‌های قهرمانی‌آسیا شد در حالی که این کاراته‌کای مطرح پیش از این در سال 2011 مدال برنز مسابقات کاراته مردان آسیا در کشور چین را کسب کرده بود.

سرپرست هیئت کاراته استان قم بیان کرد: دقیقا 11 ماه قبل نیز امیرمهدی‌زاده به عنوان نماینده کشورمان در رشته کاراته در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی حضور یافت و موفق شد با شکست تمام رقبا مقام قهرمانی و نشان طلا را به ارمغان بیاورد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com