کد خبر ۳۰۳۰۱ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
بعد از تیم‌های ملی ژاپن و قزاقستان

نمایندگان کاراته قم در آسیا سوم شدند

سه نماینده کاراته استان قم با کسب مقام سوم و دست‌‌پر از رقابت‌های کاراته قهرمانی 2015 آسیا به کشور بازگشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در سال 2015 برخلاف دوره قبلی این پیکارها برای کاراته قم نتایج خوبی به دنبال داشت و یک کاراته‌کا و دو مربی به نمایندگی از استان قم در این رقابت‌ها حضور داشتند و با کسب مقام سوم به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند.

در دوره قبلی رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که در سال 2013 در کشور امارات به انجام رسید، هیچ نماینده‌ای از کاراته استان قم حضور نداشت و آخرین افتخارآفرینی قمی‌ها در کاراته آسیا به سال 2011 در کشور چین باز می‌گردد و اکنون در رقابت‌های آسیایی 2015 تکرار شده است.

امسال رقابت‌های سیزدهمین دوره کاراته قهرمانی آسیا به میزبانی کشور ژاپن به انجام رسید و تیم ملی کاراته بعد از کشور میزبان و رقیب سرسختی به نام قزاقستان در نهایت رتبه سوم جدول رده‌بندی نهایی این دوره از پیکارها را به خود اختصاص داد.

جمعی از بهترین‌های کاراته آسیا از کشورهای مختلف قاره کهن به کشور ژاپن آمده بودند تا در این دوره از پیکارها هم توانمندی خود را به نمایش بگذارند و هم اینکه با کسب مدال روی سکوهای برتر بروند، در حالی که سهم کاراته قم از این رقابت‌ها در بخش انفرادی یک نشان ارزشمند طلا بود.

امیر مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم بخش کومیته انفرادی رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا با تمام توان در مقابل حریفان خود به میدان رفت و با شکست دادن همه آنها، تنها جای خالی ویترین افتخارات خود یعنی مدال طلای کاراته قهرمانی آسیا را نیز پر کرد.

تیم ملی کاراته پس از شرکت در سیزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در کشور ژاپن در حالی به کشور بازگشت که در ترکیب خود دو نماینده دیگر از استان قم یعنی غلامرضا دباغیان و علیرضا کتیرایی را نیز داشت.

این دو به عنوان سرمربی و مربی تیم ملی کاراته بزرگسالان کار هدایت ملی‌پوشان را در رقابت‌های آسیایی 2015 در کشور ژاپن بر عهده داشتند و تیم ملی ایران با رهنمودهای این دو مربی و دیگر اعضای کادر فنی در نهایت رتبه سوم آسیا را کسب کرد.

با رهبری غلامرضا دباغیان سرمربی قمی تیم ملی و علیرضا کتیرایی ستاره سابق تیم ملی و مربی کنونی تیم ایران، تیم ملی کاراته در سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با کسب دو مدال طلا، چهار نشان نقره و پنج مدال برنز و عنوان سومی به کار خود پایان داد و در میان استقبال مسئولان فدراسیون، جامعه کاراته و خانواده‌های ورزشکاران وارد ایران شد.

این در حالی است که با پایان سیزدهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا به میزبانی یوکوهامای ژاپن در جدول رده‌بندی مسابقات، تیم ملی ژاپن با کسب 9 مدال طلا، یک نقره و شش برنز قهرمان شد، تیم ملی قزاقستان نیز با سه مدال طلا، دو نقره و یک برنز در مکان دوم ایستاد و تیم ایران با کسب دو مدال طلا، چهار نقره و پنج برنز در جایگاه سوم قرار گرفت.

استقبال مسئولان استان قم، جامعه ورزش و خانواده کاراته از امیر مهدی‌زاده مرد طلایی کاراته ایران در مسابقات آسیایی و همچنین غلامرضا دباغیان و علیرضا کتیرایی سرمربی و مربی تیم ملی کاراته امروز در عوارضی اتوبان قم - تهران صورت گرفت.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com