کد خبر ۳۰۴۱۴ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۸
توسط مجمع عالی حکمت اسلامی؛

همایش «حکیم تهران» برگزار می‌شود

- مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: همایش ملی حکیم تهران مشهور به موسسه حکیم از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی در قم و تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمدباقر خراسانی ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: همایش ملی حکیم تهران، دی یا بهمن‌ماه سال جاری با همکاری ۲۱ مرکز دیگر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای برگزاری این همایش پیش نشست‌های زیادی داشته‌ایم که ۱۳ نشست برگزار شده و حداقل ۵ نشست دیگر هم خواهیم داشت.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی اظهار داشت: همایش دو روزه است و در قم و تهران با حضور استادان علوم عقلی حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

خراسانی با اشاره به دیگر فعالیت‌های مجمع عالی حکمت اسلامی، از عضویت ۱۸۵ نفر در این مجمع به صورت عضو پیوسته خبر داد و اضافه کرد: ۴۷ نشست علمی در سال‌های اخیر داشته‌ایم.

وی راه‌اندازی کتابخانه با ۱۳ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب و انتشار ۱۱ عنوان کتاب را از فعالیت‌های مجمع عنوان کرد.

ارسال ۴۸ چکیده مقاله

دبیر کمیته علمی همایش نیز در این جلسه اظهار داشت: ۴۸ چکیده مقاله به همایش رسیده که ۲۸ مقاله ارزیابی و پذیرفته شده و مابقی نیز در دست ارزیابی و داوری است.

حسن عبدی با اشاره به تمدید مهلت ارسال اثر به همایش افزود: مهلت ارسال مقاله به همایش نیز تا ۳۰ مهرماه اعلام شده است.

وی شخصیت شناسی، معرفی حوزه حکمی تهران، تحلیل اندیشه‌های حکیم تهران، مباحث تطبیقی و مقایسه‌ای و بررسی آثار حکیم مؤسس را به‌عنوان محورهای همایش اعلام کرد.

گفتنی است، علی مدرس زنوزی مشهور به حکیم تهران در سال ۱۲۳۴ هجری قمری در زنوز تبریز به دنیا آمد و با گذراندن سطوح مقدماتی حوزه و ورود به حوزه تهران، بیش از ۴۰ سال در این مدرسه فلسفه تدریس کرد.

از وی آثار زیادی در زمینه علوم عقلی بر جای مانده است که برخی از آن‌ها تعلیق و حاشیه بر حکمت متعالیه است.

منبع  : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com