کد خبر ۳۰۸۵۷ انتشار : ۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۳
با کسب مقام قهرمانی لیگ دسته دوم فوتسال

آرش نماینده قم در لیگ دسته یک فوتسال باشگاه‌های کشور شد

تیم فوتسال آرش نوین‌ایرانیان به عنوان نماینده قم امسال در مسابقات لیگ دسته یک فوتسال باشگاه‌های کشور به میدان خواهد رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، دیدارهای فصل جدید از لیگ دسته یک فوتسال باشگاه‌های کشور در نیمه دوم سال جاری طبق برنامه‌ریزی کمیته فوتسال فدراسیون برگزار خواهد شد و برای نخستین‌بار در دهه 1390، تیم آرش نوین‌ایرانیان به عنوان نماینده استان در لیگ دسته یک حضور خواهد یافت.

این در حالی است که تیم فوتسال آرش نوین‌ایرانیان قم امسال در مسابقات قهرمانی لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌‌های کشور حضور داشت و در تلاش برای کسب سهمیه حضور در لیگ دسته یک برابر حریفان خود بازی‌های تماشایی و قدرتمندانه‌ای را به نمایش گذاشت و در نهایت دسته‌ اولی شد.

از جمع 28 تیمی که امسال به نمایندگی از استان‌های مختلف کشور در رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌های کشور حضور داشتند چهار تیم از قم، کرمان، شهریار و گرگان در مرحله نهایی حضور پیدا کردند و در پایان بازی‌های این مرحله دو تیم آرش نوین‌ایرانیان قم و چکاد آتیه‌جوان شهریار با کسب مقام‌های قهرمانی و نایب قهرمانی مستقیماً به لیگ دسته یک فوتسال ایران صعود کردند.

در مرحله گروهی رقابت‌های این فصل لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌های کشور، تیم‌ها در چهار گروه هفت تیمی به شکل دوره‌ای و در قالب دیدارهای رفت و برگشت با یکدیگر به رقابت پرداختند و هر کدام از تیم‌ها در 12 بازی به مصاف رقبای خود رفتند تا مجوز راهیابی به مرحله بعد را به دست بیاورند.

با انجام دیدارهای مرحله مقدماتی از هر گروه دو تیم به مرحله دوم رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتسال ایران صعود کرد و با برنامه سازمان لیگ فوتسال ایران بازی‌های این مرحله به شکل حذفی و با حضور هشت تیم راه یافته به مرحله دوم برگزار شد تا چهار تیم مرحله نهایی شناخته شدند.

تیم فوتسال آرش نوین‌ایرانیان قم با هدایت یکی از مربیان جوان و با دانش فوتسال قم یعنی محمد قاسمی‌ و سرپرست باتجربه‌ای همچون هادی گائینی که از چهره‌های شناخته شده فوتبال و فوتسال قم به شمار می‌رود، در جدال با رقبای دسته دوم خود‌ مجموعاً عملکرد خوبی داشت و با شایستگی بالاتر از 27 تیم دیگر شرکت کننده در این رقابت‌ها، مقام قهرمانی را کسب کرد.

در ترکیب این تیم در مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه‌های دسته دوم کشور و در رویارویی با تیم‌های مطرح حاضر در این بازی‌ها بازیکنان بومی و شاخص فوتسال استان قم حضور داشتند، بازیکنانی که اکثر آنها در لیگ‌های فوتسال کشور سابقه بازی کردن دارند و حتی از تجربه بازی در لیگ برتر نیز برخوردار هستند.

عملکرد مردان فوتسالیست تیم آرش نوین‌ایرانیان قم در رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های دسته دوم کشور خوب بود، زیرا آنها در این مسابقات موفق به کسب نتایج خوب در رقابت‌ با حریفان شدند و در مرحله نهایی بالاتر از تیم‌های چکاد آتیه‌جوان شهریار، سرمایه‌گذاری مس کرمان و شهدای جلین گرگان به مقام قهرمانی رسیدند.

این در حالی است که فوتسال قم به دلیل علاقمندی بالای نوجوانان و جوانان قمی به این رشته همواره در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد و نتیجه آن حضور مداوم بازیکنان فوتسال قم در اردوی تیم‌های ملی امید و بزرگسالان ایران بوده، حضور پرقدرت نماینده قم در لیگ برتر فوتسال و اکنون برخورداری از یک سهمیه در لیگ دسته یک فوتسال باشگاه‌های کشور است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com