کد خبر ۳۱۰۵۰ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۹
شهردار منطقه سه قم:

فاز دو بوستان ارغوان به بهره‌برداری رسید

شهردار منطقه سه قم از راه‌اندازی فاز دو بوستان ارغوان با مساحت ۱۲ هزار متر مربع خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا پوریافر با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز در قم گفت: با توجه به اقلیم گرم و خشک در این استان توسعه فضای سبز ضرورت دارد چرا که موجب خنک شدن هوا و زیبایی در منظر شهری می‌شود و اگر سرانه فضای سبز برای هر نفر به میزان استاندارد برسد شاهد گسترش فضای سبز خواهیم شد.

شهردار منطقه سه قم با بیان اینکه یکی از سیاست‌های شهردار جدید توسعه فضای سبز است، خاطرنشان کرد: بر این اساس شهرداری‌های تمام مناطق تلاش خود را می‌کنند تا در این زمینه به زودی شاهد افزایش فضای سبز و مزیت‌های آن در شهر باشیم.

وی احداث بوستان‌ها را یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای گسترش فضای سبز دانست و گفت: بوستان ارغوان در سال 93 در دو فاز طراحی و عملیات اجرایی آن آغاز شد که فاز اول با دو هزار مترمربع در سال 93 به بهره‌برداری رسید.

پوریافر از بهره‌برداری فاز دوم این بوستان خبر داد و تصریح کرد: فاز دوم بوستان ارغوان از ابتدای 94 با مساحت 12 هزار متر مربع شروع به کار کرد و در شهریور ماه به اتمام رسید و هم اکنون آماده بهره‌برداری شده است.

شهردار منطقه سه قم با اشاره به اهداف احداث این بوستان گفت: احداث این بوستان در راستای افزایش فضای سبز و ساماندهی اطراف میدان 72 تن است و با توجه به اینکه این منطقه مسیر اصلی تردد 17 استان است اقدام به احداث چنین بوستانی کرده‌ایم تا مسافران و زائران نیز استراحتگاهی داشته باشند.

وی به هزینه‌ای بالغ بر 6 میلیارد تومان برای این بوستان اشاره و عنوان کرد: برای پیاده رو، جدول گذاری و سکوهای نشیمن بوستان ارغوان 6 میلیارد تومان هزینه شده و مساحت پیاده‌روها سه هزار متر مربع و شامل 10 سکو است. 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com