کد خبر ۳۱۰۸۷ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد

میزبانی قم از سومین همایش ملی حدیث رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: استان قم برای سومین دوره متوالی میزبان همایش ملی حدیث رضوی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم ، حجت‌الاسلام عباس دانشی ظهر امروز در نشست خبری که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان قم برگزار شد، اظهار کرد: تا کنون 13 دوره از جشنواره حدیث رضوی برگزار شده است و می‌توان از این جشنواره بین‌المللی به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی هنری جهان اسلام نام برد.

وی از برگزاری این جشنواره در 70 کشور جهان خبر داد و تصریح کرد: تولید آثار علمی و ارزشمند همراه با برپایی نشست‌های علمی و پ‍ژوهشی در سطح کشور از دستاورد‌های این جشنواره است.

دانشی با بیان اینکه همایش حدیث رضوی از جمله برنامه‌هایی است که در جشنواره حدیث رضوی برگزار می‌شود تصریح کرد: برای سومین سال متوالی استان قم در مهر ماه سال جاری میزبان همایش حدیث رضوی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با عنوان اینکه مقدمات برگزاری اختتامیه همایش حدیث رضوی در قم از آغازین روزهای سال 94 فراهم شده است گفت: این مراسم روز 15 مهر ماه سال جاری با حضور فرهیختگان حوزه و دانشگاه در موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث برگزار می‌شود.

دانشی به نقش موثر موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در برگزاری همایش حدیث رضوی در طول سه دوره گذشته اشاره و بیان کرد: برگزیدگان این همایش با حضور آیت‌الله ری‌شهری در روز 15 مهر ماه سال جاری تقدیر می‌شوند.

وی اضافه کرد: مقالات برتر در نشریات گوناگون به ویژه مجله علمی، پژوهشی علوم حدیث و مجله بنیاد علمی امام رضا (ع) منتشر خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به رسالت سنگین مسئولان فرهنگی گفت: ما باید با توسعه جریانات فرهنگی مذهبی در جامعه مقابل هجمه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com