کد خبر ۳۳۰۱۹ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۷
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم:

مشکل کارخانه های صنعتی کمبود نیروی متخصص است

احمد عطارنیا مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم، آمار رسمی بیکاری در استان را 13.1 درصد اعلام کرد و گفت: امروز مشکل کارخانه های صنعتی ما کمبود نیروی متخصص است و باید افراد به سمت کسب مهارت روی آورند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، احمد عطارنیا اظهار کرد: درمراکز فنی و حرفه ای کمبود کارآموز داریم، آموزش رایگان می گذاریم ولی افراد مراجعه نمی کنند.
وی خاطرنشان کرد: برای جذب افراد به مراکز آموزشی و کسب مهارت لازم برای جذب بازار کار نیازمند فرهنگ سازی هستیم و مبلغان می توانند در این زمینه ما را یاری دهند.
وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به ویژگی های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت: لازم است که از امتیازات این فضاها برای بیان مطالب خود استفاده کنیم و از سوی دیگر نیاز است تا رویه خود را در زمینه تغییر دهیم چرا که روز به روز به آمار تعداد استفاده کنندگان از شبکه های مجازی اضافه می شود.
عطارنیا، با بیان اینکه 64درصد مردان و 36 درصد زنان به فعالیت های سایبری و شبکه های اجتماعی درایران مشغول هستند، خاطرنشان کرد: 87 درصد افرادی که در این فضا حضور دارند سن آنها 18 تا 29 سال است.
عطارنیا، درادامه تاکید کرد که این مسائل نقش همه ما را در زمینه انجام کار فرهنگی و اطلاع رسانی در این زمینه پررنگ می کند و لازم است ضمن آگاهی بخشی به جامعه محتوای مفید و مورد نیاز را در این فضاها برای جوانان فراهم کنیم و باید مباحث فرهنگی خود را در این شبکه ها افزایش دهیم و ارشاد و راهنمایی روحانیان در این زمینه نقش بسزایی دارد.
وی به حضور روحانیان و مبلغان در این فضا تاکید کرد و گفت: ما در حوزه فنی و حرفه ای باید بسته های آموزشی را تولید و وارد این شبکه ها کنیم تا کاربرانی که در این شبکه ها حضور می یابند از مطالب سودمند استفاده کنند و حداقل خروجی حضور جوانان در فضای مجازی برای جامعه مفید باشد.
وی همچنین به اشتغالزایی قشر جوان اشاره کرد و گفت: وقتی جوانی شاغل باشد و هشت ساعت سرکار باشد کمتر فرصت حضور در شبکه های اجتماعی را دارد، اما جوان بیکار به صورت مداوم در شبکه های اجتماعی حضور می یابد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم خاطرنشان کرد: باید از هر فرصتی برای راهنمایی و آگاه سازی جامعه به ویژه جوانان در این زمینه استفاده کرد، ما امروز کمبود کارآموز داریم و باید جوانان را به سمت و سوی کارآموزی سوق دهیم.
همچنین در این همایش برخی از ائمه جماعات و دبیران اقامه نماز ادارات کل این سازمان از استان های مختلف کشور به بیان نظرها، پیشنهادها و دیدگاه های خود پرداختند.
این همایش با شرکت 150 تن از ائمه جماعات و دبیران اقامه نماز ادارات کل این سازمان از سراسر کشور با تشکیل سه کارگروه به مدت دو روز در قم برگزار شد و نمایندگان استان ها در این کارگروه ها به تبادل نظر و بحث و بررسی در رابطه با موضوع های هر کارگروه پرداختند.
در آیین اختتامیه رَهام کیایی معاون پشتیبانی و اداری سازمان فنی و حرفه ای کشور و محمد خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز استان قم نیز حضور داشتند.
افراد شرکت کننده در پایان این همایش با آیت الله عبدالله جوادی آملی از استادان برجسته حوزه علمیه قم در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اِسرا دیدار کردند و از رهنمودهای این مرجع تقلید بهره مند شدند.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com