کد خبر ۳۱۶۲۴ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۱
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم مطرح کرد؛

از تشریح برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان قم تا حملات سایبری روزانه در قم

مهدی متقیان مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با اشاره به ضرورت مقابله با حملات سایبری با توجه به شرایط ویژه استان قم,گفت:روزانه ده‌ها بار با حملات سایبری در قم مقابله می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، مهدی متقیان صبح امروز در نشست خبری که در سالن امام رضا (ع) ساختمان فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل، اظهار داشت: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از اقدامات غیرنظامی برای کاهش بازدارندگی و پایداری ملی و همچنین تسهیل در مدیریت بحران است.

وی افزود: تهدیدات غیرطبیعی و انسانی در دودسته عمدی و غیرعمدی در حوزه پدافند غیرعامل وجود دارد، در حوزه تهدیدات غیرطبیعی طرف مقابل هوشمند است و قصد ضربه زدن دارد، اما در حوزه رخدادهای طبیعی مانند زلزله هوشیاری وجود ندارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم ادامه داد: در کشورهای حوزه خاورمیانه تنها کشوری که مدیریت پدافند غیرعامل را دارد کشور ایران است، حفاظت از جان مردم، حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور و...هرکدام یک پازل است و اگر این پازل‌ها در کنار هم قرار نگیرند مدیریت کشور دچار نوسان خواهد شد.

وی بابیان اینکه فعالیت‌های سایبری در استان تحت نظر است و در مقابل حملات آماده‌ایم، گفت: با توجه به وجود مراجع عظام تقلید و فعالیت سایت‌ها و شبکه‌های مختلف در استان باید حفاظت سایبری قوی‌تر وجود داشته باشد این در حالی است که به سایت‌های مهم قم روزانه بیش از 10 بار حمله صورت می‌گیرد و با این حملات مقابله می‌شود.

متقیان تصریح کرد: پدافند غیرعامل یک کار مهندسی و غیرمسلحانه است و مراکز اطلاع‌رسانی مانند صداوسیما نیز باید در منطقه مهم و مناسبی قرار گیرند.

وی ادامه داد: دراین‌بین مدیریت مردم نیز بسیار مهم است زیرا مردم باید از ایجاد شایعات و خرافات جلوگیری کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم ابراز داشت: سیاست‌های کلی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ‌شده است و بر اساس این سیاست‌ها اقدامات صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تمامی نانوایی‌های سطح شهر گازسوز هستند و در مواقع قطع گاز سیستم خدمت‌رسانی از بین می‌رود به دنبال این هستیم که حداقل 10 درصد از نانوایی‌های سطح شهر دوگانه‌سوز شوند.

متقیان با اشاره به اینکه زمستان سختی درراه داریم و باید برای بحران‌های احتمالی آماده‌باشیم، بیان داشت: در کنار برنامه‌ها ابلاغیه‌هایی نیز برای دستگاه‌های مختلف اعلام‌شده است تا اطلاع‌رسانی‌ها نیز انجام‌شده باشد.

وی ادامه داد: پیگیر فرهنگ‌سازی موضوع پدافند غیرعامل در بین مردم هستیم و با توجه به اینکه قم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است باید توجه بیشتری به این نکته شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم ابراز داشت: در تمامی پروژه‌های ملی و شهری باید موضوع پدافند غیرعامل رعایت شود و مطالعات در این زمینه صورت گیرد زیرا اگر این کار انجام شود مشکلات متعددی به وجود می‌آید.

وی افزود: مطالعات پدافند غیرعامل پروژه‌های مترو و منوریل نیز ارسال‌شده است و در حال حاضر نیز در اغلب پروژه‌های این موضوع عملیاتی شده است.

متقیان ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با ارتش بسته‌شده است از خدمات نیروی هوایی نیز استفاده خواهیم کرد و بسیاری از موضوعات در قالب این تفاهم‌نامه حاصل می‌شود.

وی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل، افزود: روز 8 آبان به‌عنوان روز پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است و هفته پدافند غیرعامل نیز امسال از 4 تا 10 آبان در کشور با برنامه‌های ملی و استانی انجام می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با اشاره به برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل، ابراز داشت: از روز دوشنبه 4 آبان برنامه‌ها با شعارهای مختلف آغاز می‌شود و طی این هفته همایش‌های مختلفی با حضور شخصیت‌های استانی و کشوری برگزار خواهیم کرد.

منبع : قم فردا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com