کد خبر ۳۱۸۳۲ انتشار : ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶
لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور

میزبانی صبای قم از تراکتورسازی تبریز با چاشنی انتقام

صبای قم در ششمین بازی خانگی خود از فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با انگیزه جبران شکست جام حذفی برابر تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز صف‌آرایی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، بازی‌های نیم‌فصل نخست از پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور بعد از تعطیلی 19 روزه‌ای که به دلیل بازی‌های تیم ملی در پیش داشت با انجام بازی‌های فشرده هفته‌های نهم تا یازدهم بار دیگر از دهم آبان‌ماه به تعطیلی 18 روزه می‌رود.

این تعطیلی در واقع سومین وقفه متوالی طولانی مدت در بازی‌های لیگ پانزدهم فوتبال باشگاه‌های برتر کشور است که به دلیل حضور تیم‌های ملی فوتبال بزرگسالان و امید کشورمان در اردوی آماده‌سازی مسابقات انتخابی جام جهانی، جام ملت‌ها و المپیک 2016 رخ می‌دهد.

تیم ملی فوتبال کشورمان در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه و همچنین گزینشی جام ملت‌های آسیا 2019 از روز یکشنبه هفته آینده اردو می‌زند و طبق برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا باید به مصاف تیم‌های ملی ترکمنستان و گوام برود.

یکی از دو بازی تیم‌ ملی فوتبال کشورمان در رقابت‌های انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا در ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی فوتبال ترکمنستان برگزار می‌شود و بعد از آن تیم ملی فوتبال ایران در یک دیدار خارج از خانه برابر تیم ملی فوتبال گوام قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر تیم ملی فوتبال امید کشورمان نیز که خود را برای رقابت‌های مرحله نهایی انتخابی بازی‌های المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل آماده می‌کند بعد از سپری کردن اردوهای داخلی و خارجی خود اکنون آماده رویارویی با حریفان خود در انتخابی المپیک است.

نکته جالب توجه این است که تیم فوتبال صبای قم در هیچ‌ یک از تیم‌های ملی امید و بزرگسالان ایران دارای بازیکن ملی‌پوش نیست در حالی که صبا در حال حاضر دست‌کم سه بازیکن از ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2014 برزیل را در اختیار دارد.

به هر حال شاگردان علی دایی باید ابتدا خود را برای بازی هفته یازدهم با تراکتورسازی تبریز و سپس برپایی سومین اردوی متوالی میان فصل آماده کنند چرا که بازی‌های مهمی پیش‌رو دارند و البته چند مهره کلیدی صبای قم نیز آسیب دیده‌اند که در تطعیلی می‌توانند خود را به شرایط ایده‌ال برسانند.

دایی و شاگردانش که کار آمادگی برای حضور در فصل پانزدهم لیگ برتر را بسیار دیرتر از سایر رقبا آغاز کرده‌اند و حتی در فاصله یک هفته به نخستین بازی خود در لیگ جدید وارد تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی شده‌اند، زمان زیادی نیاز داشتند شد تا به هماهنگی لازم برسند و در دو اردوی قبل تا حد زیادی به شرایط مطلوب رسیده‌اند چرا که از هفته چهارم به بعد نباخته و رو به بالای جدول گام برداشته‌اند.

تیم فوتبال صبای قم در هفته‌های سپری شده از نیم‌فصل نخست بازی‌های پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور تا کنون پنج بازی خانگی انجام داده که در سه بازی برابر تیم‌های پدیده مشهد، فولاد خوزستان و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان پیروز شد و مقابل تیم‌های استقلال اهواز و گسترش‌فولاد تبریز به تساوی رسیده است.

شاگردان علی دایی در هفته نخست فصل جدید لیگ برتر در ورزشگاه یادگار امام قم با استقلال اهواز به تساوی بدون گل رسیدند و در هفته سوم در میزبانی از تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز با تساوی یک بر یک به کار خود پایان دادند اما تیم‌های مطرح پدیده مشهد و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان قهرمان فصل گذشته جام باشگاه‌های کشور را با یک گل مغلوب کرده‌اند.

صبایی‌ها بعد از برتری دو بر یک برابر فولاد خوزستان در هفته نهم، اکنون قرار است از ساعت 15:30 دقیقه روز شنبه نهم آبان ماه در ششمین بازی خانگی خود از تیمی که در چهاردهمین دوره لیگ برتر سوم شده یعنی تراکتورسازی تبریز پذیرایی خواهند کرد، دیداری که با توجه به شکست صبا در جام حذفی برای شاگردان دایی جنبه انتقامی دارد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com