کد خبر ۳۱۹۱۸ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۷

مسمومیت یک تن با گاز منواکسید کربن در قم

مسمومیت با گاز منواکسید کربن یک تن را در قم راهی بیمارستان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم از مسمومیت خانمی 38 ساله بر اثر استنشاق گاز منواکسید کربن در استان قم خبر داد.

 
وی با بیان اینکه این حادثه نخستین مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در قم است گفت: این مورد بر اثر عدم رعایت اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی در فصل سرما رخ داد.
 
مهدی فراهانی در ادامه گفت: کاهش دمای هوا با افزایش آمار مسمومیت ها با گاز منواکسید ارتباط مستقیم دارد و هر چه برودت هوا بیشتر می شود، آمار مسمومیت ها نیز افزایش می یابد.
 
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم با بیان اینکه در صورت مشاهده موارد گازگرفتگی، رساندن اکسیژن به مصدوم و تماس با اورژانس 115 در دستور کار قرار گیرد و همچنین باز کردن پنجره اتاق یا خارج کردن فرد از آن محیط موثرترین اقدام جهت بهبود حال فرد مسموم خواهد بود.
 
فراهانی با اشاره به اینکه بیشتر مسمومیت ها با گاز منواکسید کربن مربوط به خروج لوله بخاری از محل اصلی است، تصریح کرد: اگر شهروندان در رعایت اصول اولیه کوتاهی کنند، با توجه به پیش بینی کاهش دمای هوا در روزهای آینده ممکن است شاهد افزایش آمار مسمومیت ها باشیم.
 

 سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ، کاهش سطح هوشیاری، تاری دید، فلج شدن عضلات از جمله عضلات تنفسی و نهایتا اغما و مرگ از نشانه های مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است

منبع : هدانا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com