کد خبر ۳۱۹۷۳ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۳
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه قرآن و حدیث خبر داد

تدوین 32 درس حدیثی ویژه دانشگاه‌های سراسر کشور

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه قرآن و حدیث گفت: این دانشگاه در زمینه تالیف دروس حدیثی برای دانشگاه‌های سراسر کشور فعالیت می‌کند و تاکنون در این حوزه 32 درس تالیف و تدوین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام حجت‌الله بیات ظهر امروز در بازدید 40 نفر از دانشجویان دانشکده تفسیر و علوم قرآن از موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث اظهار کرد: دانشگاه قرآن و حدیث گسترش دانش‌های حدیثی، انسجام‌بخشی به آموزش‌های حدیثی، تربیت استادان و پژوهشگران علوم قرآن و حدیث و ایجاد ارتباط بین تحصیلات حوزوی و دانشگاهی در زمینه قرآن و حدیث را پیگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه اکنون دارای شعبه‌هایی در سه شهر قم، تهران و اصفهان بوده و از مراکز منحصر به فرد در حوزه مباحث حدیثی در کشور محسوب می‌شود.  

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه قرآن و حدیث با بیان اینکه پذیرش دانشجوی این دانشگاه از طریق آزمون سراسری و اختصاصی ویژه طلاب صورت می‌گیرد، افزود: پذیرش‌ها به صورت حضوری و مجازی است؛ پذیرش دانشجو در قم شامل مقاطع کارشناسی، کارشناس ارشد و دکترا است.

وی به رشته‌هایی که دانشجو در آنها پذیرش می‌شود، اشاره کرد و افزود:  پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی در رشته‌های علوم حدیث، علوم و معارف قرآن، کلام اسلامی و فقه و حقوق اسلامی انجام می‌شود.

بیات ادامه داد: رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد شامل علوم حدیث با گرایش اخلاق، کلام و عقاید و تفسیر اثری و نهج البلاغه و علوم قرآن و حدیث فقه و مبانی حقوق اسلامی،‌ علوم و معارف نهج‌البلاغه، ‌ارتباطات گرایش حج و زیارت و روانشناسی گرایش روانشناسی مثبت‌گرا است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان در مقطع دکترا می‌توانند در رشته‌های مدرسی معارف اسلامی، تفسیر تطبیقی،‌ علوم حدیث تطبیقی و کلام روایی به تحصیل بپردازند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه قرآن و حدیث عنوان کرد: انتشار دو نشریه از سوی دانشگاه در دستور کار قرار گرفته که شامل مجله علوم حدیث به زبان عربی و فصلنامه حدیث اندیشه از سوی دانشگاه قرآن و حدیث است.

وی خاطرنشان کرد: افراد با ثبت‌نام در مرکز آموزش‌های مجازی به نشانی www.vu.qhu.ac.ir می‌توانند از دانش‌های حدیث به صورت غیرحضوری(مجازی) استفاده کنند و در پایان دوره مدرک رسمی نیز به افراد اعطا می‌شود.

بیات همکاری عملی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را از اقدامات دیگر دانشگاه قرآن و حدیث ذکر کرد و افزود: این دانشگاه در زمینه تالیف دروس حدیثی برای دانشگاه‌های سراسر کشور فعالیت می‌کند تاکنون در این حوزه 32 درس تالیف و تدوین شده است.

وی با اشاره به افتخارات دانشگاه قرآن و حدیث گفت: تاکنون این دانشگاه توانسته رتبه نخست کشور در قبولی آزمون کارشناسی ارشد از سوی فارغ‌التحصیلان کارشناسی دانشگاه قرآن و حدیث را به خود اختصاص دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه قرآن و حدیث خاطرنشان کرد: هر دو نفر دانشجوی کارشناسی دانشگاه، یک نفر به مقطع کارشناسی ارشد راه پیدا کرده و این آمار بیش از سه برابر میانگین کشوری است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com