کد خبر ۳۲۷۲۹ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۵۸
رئیس هیئت تیراندازی استان قم:

تیرانداز قم قهرمان مسابقات آزاد سلاح‌های بادی کشور شد

رئیس هیئت تیراندازی استان قم از موفقیت تیرانداز استان در کسب مقام نخست و عنوان قهرمانی پیکارهای آزاد تیراندازی با سلاح‌های بادی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حسین مهره‌ساز گفت: رقابت‌های تیراندازی با سلاح‌های بادی قهرمانی کشور به صورت آزاد و با حضور چهره‌های مطرح و مدعی از استان‌های مختلف برگزار شد و در بین نفرات برتر نماینده موفقی داشتیم.

وی ادامه داد: بهترین تیراندازان قم با کارنامه‌ای موفق در میادین داخلی و برون‌مرزی در هر دو بخش آقایان و بانوان در ترکیب تیم هیئت تیراندازی قم به رقابت‌های آزاد تیراندازی با سلاح‌های بادی قهرمانی کشور اعزام شدند و با دست پر بازگشتند.

رئیس هیئت تیراندازی استان قم اضافه کرد: در مجموع رقابت‌ها سطح بالایی از نظر کمی و کیفی داشت و با توجه به اینکه در سال منتهی به بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل هستیم تمام تیراندازان سعی دارند توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به درخشش هادی قرباغی چهره‌ موفق تیراندازی قم در این دوره از پیکارهای آزاد قهرمانی سلاح‌های بادی کشور افزود: قرباغی در این مسابقات با شلیک‌های بی‌نقص خود بالاتر از دیگر رقبا، بر سکوی نخست مسابقات آزاد قهرمانی کشور ایستاد.

مهره‌ساز تصریح کرد: هادی غرباقی در حالی توانست مقام نخست، عنوان قهرمانی و مدال طلای این دوره از رقابت‌های آزاد تیراندازی با سلاح‌های بادی کشور را کسب کند که تخصص تیراندازی در رشته تفنگ بادی را دارد و در بین 65 تیرانداز عنوان نخست را از آن خود کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این پیکارها از مرحله نخست رقابت‌های آزاد قهرمانی کشور به میزبانی سالن تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد و در پایان این هادی قرباغی تیرانداز شایسته قم بود که با شلیک‌های دیدنی خود به مدال طلا دست یافت.

رئیس هیئت تیراندازی استان قم ادامه داد: قرباغی که عنوان سوم مسابقات تیراندازی با تفنگ بادی قهرمانی کشور را در کارنامه موفقیت‌های خود دارد، در شرایطی به مقام قهرمانی این دوره از رقابت‌های آزاد کشور دست یافت که رقبای مطرحی را کنار زد.

وی تصریح کرد: در این دوره از مسابقات مهدی احمدی از تیم هیئت تیراندازی تهران در بیشتر مراحل بالاتر از دیگر مدعیان بود و شانس اصلی کسب مقام قهرمانی به شمار می‌رفت، اما سه تیر پایانی که سرنوشت نهایی را مشخص می‌کرد با شلیک‌های موفق هادی غرباقی از قم همراه بود و به این ‌ترتیب تیرانداز پرتوان قم قهرمان شد.

مهره‌ساز اظهار کرد: هادی قرباغی از قم، فرزاد مناف‌فر از آذربایجان‌غربی، امیر اسدی از زنجان، مجتبی قاسم‌آبادی از مرکزی، مهدی احمدی، امیرمحمد نکونام، ساسان شهسواری و پوریا عصمت همگی از تهران هشت تیرانداز برتر مرحله مقدماتی این پیکارها بودند که از میان 65 تیرانداز شرکت کننده از سراسر کشور به مرحله نهایی مسابقات راه پیدا کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: رکورد رقابت‌های رشته تفنگ بادی آقایان قم در مسابقات کشوری امسال با کسب 612 امتیاز در اختیار هادی قرباغی بود که با ثبت امتیاز 621 توسط وی علاوه بر عنوان قهرمانی رقابت‌های آزاد سلاح‌های بادی کشور این رکورد نیز بهبود پیدا کرد و فرزاد مناف‌فر از آذربایجان‌غربی و مهدی احمدی از تهران نقره و برنز این رقابت‌ها را کسب کردند.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com