کد خبر ۳۲۱۹۷ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۱
جایگاه شناسی عاشورا :

امام زمان (عج) با معجزه قیام نمی کند

محقق و پژوهشگرمرکز تخصصی مهدویت و غرب با بیان اینکه کربلا و عاشورا یک اتفاق تاریخی نیست بلکه یک ظرفیت منتشره در جهان است گفت: امام زمان (عج) با معجزه قیام نمی کند همانگونه که امام حسین(ع) با معجزه قیام نکرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام عباس خادمیان محقق و پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت و غرب اظهار داشت :با اشاره به جایگاه شناسی عاشورا و ارتباط آن با مهدویت گفت: عاشورا یک واقعه نیست که در دل تاریخ رخ داده و زمان آن گذشته باشد بلکه یک ظرفیت قابل نشر در جهان است که می توان از آن در تمامی زمان ها و مکانها استفاده کرد.

 وی افزود: یکی از ظلم هایی که به عاشورا شده است این بوده که مداحان، مبلغین و مؤلفین عاشورا را به عنوان یک مسئله تاریخی در دل تاریخ تببین می کنند که متعلق به دوران خودش بوده و هست و بر اساس تحلیل در سال 61 هجری رخ داده اما باید دانست که عاشورا یک ظرفیت منتشره تاثیر گذار در گذشته، حال و هم آینده است .

استاد دانشگاه ادامه داد: حتی زمانی که میبینیم حضرت ادم مرتکب ترک اولی می شود به گفته مفسران وقتی نام 5 تن آل عبا برده می شود حضرت آدم وقتی نام امام حسین(ع) را  می شوند تحت تاثیرقرارمی گیرند و این نشان می دهد کربلا یک اتفاق تاریخی نیست بلکه یک ظرفیت منتشره است.

محقق و پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت وغرب تصریح کرد: در عصرحاضر کربلا می تواند آموزه های ویژه ای درسطح بین الملل، منطقه و ملتها داشته باشد چرا که عاشورا از تمام جنبه های مذهبی، انسانی، ایمانی، برخوردار بوده و به دنبال آزادی خواهی بشریت است.

عاشورا شورش انسانیت علیه حرکتهای پلید شیطانی است

وی اظهار داشت: عاشورا شورش انسانیت علیه حرکتهای پلید شیطانی است و هر زمانی ممکن است رخ دهد و در حال حاضر جایگاه عاشورا باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که فعالیت یزیدیان زمان و حرکت شیطان که همان استکبار جهانی می باشد فعال ترشده است.

استاد دانشگاه یاد آور شد: توجه به این امر نیازمند تببین بیشتر است که باید پیروان حسینی در مقابل یزیدیان امروز از جمله داعش و وهابیت که با حرکتی فکری در داخل و خارج مناطق اسلامی دیده می شوند و ظلم می کنند بایستند و باید بدانیم که هیچ حرکتی نمی تواند مانع این امر شود مگر حرکت شفاف الهی و انسان گونه و خداگرایانه امام حسین(ع).

محقق و پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت و غرب خاطر نشان ساخت: جهان امروز بیشتر از هر زمان دیگری به اخلاق، عزت واقتدار حسینی نیازمند است و این در حالی است که سازمان ملل ما تهی از ندای حسینی است.

وی عنوان کرد: طبیعتا دشمنان به خوبی فهمیده اند که کربلا یک بال و جهتش شیعه است و بال دیگرش مهدویت و حرکت امام زمان (عج) است همانگونه که در کربلا به امام حسین(ع) نوید آمدن امام زمان(عج) را می دهند که می آید و انتقام ظلمها را می گیرد.

امام زمان(عج) با معجزه قیام نمی کند همانگونه که امام حسین با معجزه قیام نکرد

محقق و پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت و غرب در ادامه به اشاره به سخن پیامبر(ص) گفت: در آخر زمان گروهی در مشرق زمین قیام خواهند کرد که زمینه ساز حکومت و برقراری حکومت امام زمان (عج) خواهند بود و باید بدانیم که بدون درک جایگاه کربلا و عاشورا و درک و تحلیل درست از آن نمی توان همراه امام زمان (عج) بود چرا که اگر کوفیان امام را تنها نمی گذاشتند و پشت به امام نمی کردند واقعه کربلا اینچنین رخ نمی داد.

استاد دانشگاه ابراز داشت: امام زمان (عج) با معجزه قیام نمی کند همانگونه که امام حسین(ع) با معجزه قیام نکردند و باید بدانیم که قرار گرفتن در رکاب امام زمان(عج) نیازمند درک صحیح حرکت امام حسین (ع) و قیام ایشان در کربلا و عاشوراست.

هیچ ظلمی آشکارتر از استکبار جهانی در جامعه امروز وجود ندارد

محقق و پژوهشگر مرکز تخصصی مهدویت و غرب افزود: امروز در جامعه حاضر هیچ ظلمی آشکار تر از ظلم استکبار جهانی نیست و بروز داعش نوعی از استکبار جهانی است که مقابله با آن نیاز به حرکت شفاف در این مسیر دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی جریان های شیعی وجریان های دیگر به نام عزای امام حسین (ع) گاهی صدای خود را بلند می کنند و نسبت به اهداف و مناسبات عاشورا غفلت دارند و نمی دانند فلسفه عاشورا چیست و برای چه عزاداری می کنند که همین امر می تواند آسیبهای جدی  در برخی جریان های عزاداری ایجاد کند.

استاد دانشگاه ادامه داد: همانگونه که امام حسین(ع) مصباح الهدی و چراغ روشن هدایت است متفکران علوم دینی و اجتماعی باید با حرکت در مسیر زلال حسینی به حرکت زلال مهدوی متصل شوند و جهان از صفای حسینی و مهدوی برخوردارشود.

منبع : شبستان

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com