کد خبر ۳۲۴۵۰ انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۸
آیت‌الله علوی گرگانی مطرح کردند :

پرچم عدالت در همه امور افراشته شود

یکی از مراجع تقلید گفت: مسئله عدالت یکی از مطالب مهم در قرآن است به طوری که خداوند فرموده است «ای کسانی که خداوند را قبول دارید، در همه امور جامعه پرچم عدالت به دست داشته باشید».

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، آیت‌الله محمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با روسای پلیس‌های تخصصی پیشگیری و معاونت عملیات نظامی ناجا و فرماندهان دریابانی و مرزبانی ناجا اظهار کرد: در فرمایشات ائمه معصومان(ع) ذکر شده هر چیزی که در قرآن بیان شد، بدانید آن مسئله بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب جامع، بزرگ و بسیار با اهمیت است، گفت: جزئیات در قرآن ذکر نمی‌‌شود، بلکه جای داستان‌ها، برنامه‌های آموزنده و نکات و مطالب است که خداوند می‌خواهد آنها را بیان کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسئله عدالت یکی از مطالب مهم در قرآن است به طوری خداوند فرموده است «ای کسانی که خداوند را قبول دارید، در همه امور جامعه پرچم عدالت به دست داشته باشید.

وی یادآور شد: رفتار، کردار، برنامه‌ها و عمل شما باید بر پایه عدالت باشد، عدالت در مسائل اجتماعی، فرهنگی، نظامی و انتظامی باید وجود داشته باشد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی ادامه داد: عدالت حدوسط است و افراط و تفریط در آن وجود ندارد، امام علی(ع) می‌فرماید «انسان نادان کند یا تند می‌رود، زیرا مرز را نمی‌شناسد ولی شما ملت وسط هستید و اهل افراط و تفریط نیستید».

وی با بیان اینکه باید سعی کنیم در تمام شئونات زندگی خانوادگی، شخصی و غیرشخصی اعتدال داشته باشیم، گفت: آنچه در زندگی بشریت نقش وجودی دارد، باید در مسیر اعتدال و عدالت قرار داده شود، خداوند پشتیبان عدالت است، بنابراین باید قیام به قسط داشته باشید.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: پول، قدرت و سرمایه فراوان انسان را مست می‌کند، ائمه اطهار(ع) تذکر دادند، نفس خود را مهار کنیم، زیرا نفس اسبی است که اگر جلوی آن را نگیریم صاحب خود را به زمین می‌زند.

وی تاکید کرد: همیشه باید به خدا توجه داشته باشیم و از خدا استمداد طلب کنیم تا در مسیر عدالت قدم برداریم و نسبت به بندگان ظلم و تجاوز نکنیم و از عدالت روی برگردانیم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه بهترین دستور، برنامه و فرمان از سوی خدا است و همه باید در هر جایگاهی آنها را نصب العین قرار دهیم، گفت: اکنون افتخار می‌کنیم این نظام اسلامی و دینی است؛ باید به قرآن عمل کنیم تا بتوانیم در آخرت جواب دهیم که بر اساس برنامه قرآن و جمهوری اسلامی عمل کردیم.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com