کد خبر ۳۲۶۰۷ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۵۸
در لیگ بسکتبال با ویلچر کشور رقم خورد :

پیروزی بسکتبالیست‌های جانباز و معلول ایثار ماهان‌تندیس برابر هیئت البرز

تیم بسکتبال با ویلچر ایثار ماهان‌تندیس (ب)‌ قم در مسابقات لیگ بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور برابر هیئت البرز به برتری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، تیم بسکتبال با ویلچر ایثار (ب)‌ ماهان‌تندیس قم در جدال با تیم هیئت جانبازان و معلولین البرز بازی سختی پشت سرگذاشت اما به لطف درخشش بازیکنان با تجربه و میدان دیده خود توانست از این بازی با دست پر خارج شود.

مسابقه تیم‌های ایثار ماهان تندیس قم و هیئت البرز از دور نخست مرحله مقدماتی فصل جدید رقابت‌های لیگ بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور در سالن شهدای بهزیستی قم و در حضور تماشاگران علاقمند به این رشته در حالی به برتری نماینده قم انجامید که این تیم در هر دو نیمه تیم از نظر نتیجه تیم برتر میدان بود.

در کوارتر نخست دیدار تیم‌های ایثار ماهان تندیس (ب) قم و هیئت جانبازان و معلولین البرز این بسکتبالست‌های قمی بودند که با نتیجه 16 بر 9 به برتری رسیدند و در کوارتر دوم نیز برتری خود را ادامه دادند و 15 بر 11 تیم هیئت البرز را مغلوب خود کردند.

بدین‌ترتیب نیمه نخست دیدار دو تیم با برتری 31 بر 20 به سود تیم بسکتبال با ویلچر ایثار ماهان تندیس (ب) قم به پایان رسید اما نیمه دوم حکایت دیگری داشت و در شروع آن این تیم هیئت جانبازان و معلولین البرز بود که نسبت به نماینده قم برتر ظاهر شد.

بسکتبالیست‌های جانباز و معلول تیم هیئت البرز در کوارتر سوم مصاف حساس خود با تیم مدعی ایثار ماهان تندیس (ب) قم به برتری 18 بر 11 رسیدند و نتیجه این دیدار جذاب و تماشایی در پایان این کوارتر به اختلاف چهار امتیاز یعنی 42 بر 38 به سود نماینده قم رسید تا البرزی‌ها به کوارتر چهارم برای جبران این نتیجه و کسب برتری مقابل نماینده قم امیدوار باشند.

تیم بسکتبال با ویلچر ایثار ماهان تندیس (ب) قم در کوارتر چهارم و پایانی این دیدار به تلافی واگذار کردن کوارتر سوم، با انگیزه‌تر وارد میدان شد و توانست 15 بر هفت حریف خود را شکست داده و در مجموع 58 بر 45 این مسابقه را به سود خود به پایان برساند.

نخستین فصل حضور تیم دوم باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم در مسابقات لیگ دسته دوم بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور در حالی با برتری قاطع این تیم برابر هیئت البرز همراه بود که نماینده قم در این گروه یک رقیب دیگر یعنی هیئت جانبازان و معلولین بم را نیز در کنار خود دارد.

این برای نخستین‌ بار است که تیمی به نمایندگی از قم در مسابقات قهرمانی لیگ بسکتبال با ویلچر باشگاه‌های کشور به میدان می‌رود و برای کسب مقام قهرمانی یا نایب قهرمانی و به دست آوردن مجوز صعود به لیگ دسته یک بسکتبال با ویلچر ایران تلاش می‌کند.

با برنامه‌ریزی انجمن بسکتبال با ویلچر فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، مرحله دوم دیدار تیم‌های بسکتبال با ویلچر ایثار ماهان‌تندیس (ب)‌ قم، هیئت البرز و هیئت بم به میزبانی هیئت البرز برگزار می‌شود تا در پایان دو مرحله دو تیم از این گروه به مرحله نهایی صعود کنند.

منبع : فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com