کد خبر ۳۲۶۷۴ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۳
مشاور استاندار قم گفت :

رفع موانع تولید جز با وضع قوانین کارآمد امکانپذیر نیست

محمد نوپوش مشاور استاندار قم درامور تولید و صنعت، گفت: رفع موانع تولید جز با وضع قوانین کارآمد امکانپذیر نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد نوپوش اظهار داشت: هم اکنون روند توسعه این واحدها، به لحاظ عدم جذب حمایت های مالی و تسهیلاتی از سوی بانک ها متوقف شده است.
وی با اشاره به سخن مسئولان مبنی بر بحرانی بودن وضعیت تولید و صنعت استان و کشور، گفت: انتظار تولید کنندگان از مسئولان وضع قوانینی متناسب با این وضعیت بحرانی است.
نوپوش همچنین با انتقاد از دستگاه های اجرایی مرتبط با حوزه صنعت در خصوص عدم تسهیل شرایط برای بهبود وضعیت تولید در استان، خاطر نشان کرد: برخی گروه های صنعتی که در راه اندازی واحدهای صنعتی سرعت و شتاب چشمگیری داشتند، امروز نه تنها دیگر قادر به ایجاد واحدهای صنعتی جدید نیستند، بلکه تعدادی از واحدهای آنها نیز تعطیل شده است.
مشاور استاندار قم ضمن استقبال از اجرای قانون رفع موانع تولید آن را برای حل معضلات بخش تولید راه گشا و مفید عنوان کرد، و افزود: معمولا در جلسه های کارگروه رفع موانع تولید در خصوص مر قانون و اجرای بی کم و کاست آن تاکید فراوانی می شود، ولی به طور قطع اگر قوانین موجود برای حل مشکلات تولید کنندگان از کارایی لازم برخوردار بود، دیگر نیازی به تصویب قوانین جدید نبود.
وی با بیان اینکه تصویب قوانین متعدد موجب افزایش بیش از پیش مشکلات و موانع تولید می شود، گفت: مسئولان باید با کوتاه کردن هر چه بیشتر مراحل و مسیرهای قانونی دریافت تسهیلات، شرایط آسانتری را برای حل مشکل تولید کنندگان ایجاد کنند.
لازم به ذکر است، استاندار قم در حضور چند ساعته خود در شهرک شکوهیه از شرکت های صنایع مولدان شیمی، راما مهر آریا و عطرین نخ بازدید، و از نزدیک در جریان نحوه تولید و مشکلات این واحدهای صنعتی قرار گرفت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com