کد خبر ۴۰۴۴۵ انتشار : ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۸
بازرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور مطرح کرد

ویژگی‌های مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره

بازرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: افرادی که به مراکز مشاوره و دفاتر روان شناسان مراجعه می‌کنند، افراد معمولی و سالم هستند که دوست دارند مشکلات معمول زندگی خودشان را به حداقل برسانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،علیرضا آقایوسفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به مراجعه مردم استان به مشاوران اظهار کرد: فعالیت روان شناسان و مشاوران از حدود سه دهه پیش در استان قم آغاز شد و فعالیت این افراد طی سال‌های اخیر در استان گسترش پیدا کرد و وضعیت مراجعه مردم استان قم به مشاوران و روان شناسان بسیار خوب بوده است.

وی ادامه داد: مردم استان قم از فعالیت روان شناسان و مشاوران در این استان استقبال کردند، این نشان می‌دهد که مردم نیاز به حل مساله و کمک‌های تخصصی برای حل مشکلات خودشان دارند، مردم به روان شناسان و مشاورانی که قرار است این خدمات تخصصی را به آن‌ها بدهند، اعتماد می‌کنند.

بازرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور افزود: استقبال مردم استان قم از مراجعه به مشاوران و روان شناسان می‌دهد که مردم توانستند از این متخصصین کمک‌های لازم را دریافت کنند، تبلیغات چندانی را برای مشاوران و روان شناسان در رسانه‌ها یا در شهر قم مشاهده نمی‌کنیم، اما زمانی که مردم با مراجعه به این متخصصین نتیجه مناسب را دریافت می‌کنند، دیگران را تشویق خواهند کرد که از خدمات روان شناسان و مشاوران استفاده کنند.

آقایوسفی با اشاره به طیف مراجعه کنندگان به مراکز مشاوره اظهار کرد: افرادی که به معنای عامیانه دیوانه هستند، باید یک فرآیند درمانی متفاوتی از بقیه مردم را دنبال کنند، مراجعه کنندگان مراکز خدمات مشاوره و روان شناسانی که در دفاتر کاری ارائه به خدمت می‌کنند، افراد عادی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که به مراکز مشاوره ای و دفاتر روان شناسان مراجعه می‌کنند، افراد معمولی و سالم هستند که دوست دارند مشکلات معمول زندگی خودشان را به حداقل برسانند، افرادی که حتی ممکن است در زندگی ‌شان مشکل جدی نداشته باشند، اما علاقه ‌مند باشند که شرایط زندگی شان از وضعیت کنونی شان بهتر شود و بخواهند که به کمال و خودشکوفایی برسند.

برچسب ها : خبرقم مشاوره
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com