کد خبر ۳۳۵۹۸ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۵
با تدریس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال :

دوره مربیگری سطح یک فوتسال آسیا در قم برگزار شد

مربیان فوتسال استان قم زیر نظر سرمربی سابق تیم ملی فوتسال کشورمان در دوره مربیگری سطح یک فوتسال آسیا آموزش دیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  فوتسال به عنوان یکی از رشته‌های ورزشی پرطرفدار در استان قم رشد و توسعه بسیار چشمگیری دارد و هر ساله بازیکنان مستعدی از رده‌های سنی پایه در باشگاه‌های فعال قم معرفی و به سطح اول فوتسال کشور معرفی می‌شوند.

به دلیل برگزاری مسابقات لیگ فوتسال در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در استان قم، این بازیکنان در باشگاه‌های مختلف مدارج ترقی را پشت سر می‌گذارند، اما کمیته فوتسال هیئت فوتبال استان قم برای اینکه آموزش نخبه‌های فوتسال قم با پیشرفت‌های روز این رشته ورزشی مطابق باشد، اقدام به برگزاری یک دوره مربیگری برای افزایش دانش مربیان فوتسال قم کرد.

کمیته آموزش هیئت فوتبال استان قم در تعامل با کمیته آموزش فدراسیون فوتبال برای برگزاری دوره آموزش مربیگری سطح یک فوتسال کنفدراسیون آسیا در قم برنامه‌ریزی کرد و این دوره زیر نظر علی صانعی سرمربی سابق تیم ملی فوتسال در قم برگزار شد.

علی صانعی بازیکن سابق باشگاه‌های مختلف لیگ برتر فوتسال کشور، در مسابقات فوتسال جام جهانی 2012 هدایت تیم ملی فوتسال کشورمان را بر عهده داشت و با سال‌ها بازی در تیم‌های مطرح ایران اکنون یکی از مربیان با تجربه فوتسال کشور، آسیا و جهان به شمار می‌رود.

مربیان شرکت‌کننده در دوره آموزشی سطح یک فوتسال آسیا به مدت حدود یک هفته زیر نظر سرمربی سابق تیم ملی، دانش جدید و پیشرفت‌های اخیر فوتسال دنیا را به دو شکل تئوری و عملی آموزش دیدند تا دانش‌های فراگرفته از این دوره را در اختیار نسل مستعد فوتسال قم قرار بدهند.

همزمان با دوره‌ مربیگری سطح یک فوتسال آسیا با تدریس علی صانعی در قم، توسط کمیته آموزش هیئت فوتبال استان قم در تعامل با کمیته آموزش فدراسیون فوتبال برای برگزاری دوره مربیگری سطح دو فوتسال آسیا در قم نیز برنامه‌ریزی و اقدامات لازم صورت گرفت.

دوره مربیگری سطح دو فوتسال آسیا نیز این هفته به میزبانی مجموعه ورزشی هلال‌احمر قم آغاز به کار کرد و با هماهنگی‌های به عمل آمده توسط هیئت فوتبال استان قم و ثبت‌نامی که این هیئت از مربیان واجد شرایط انجام داده بود، تعداد 15 مربی فوتسال از قم و سایر نقاط کشور در آن حضور داشتند.

در این دوره آموزشی نیز شرکت‌کنندگان به دو شکل تئوری و عملی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند در حالی که مسئولیت تدریس در این دوره بر عهده علی رعدی مربی مطرح فوتسال کشورمان و یکی از مدرسین کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار داشت.

رعدی در حالی برای تدریس این دوره علمی فوتسال در قم حضور پیدا کرد که در شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در سال 1393 هدایت تیم فوتسال ماهان‌تندیس قم را بر عهده داشت و با این تیم بین 14 تیم لیگ برتری رتبه ششم را کسب کرد در حالی که ماهان‌تندیس قم تا قبل از حضور وی در راس کادر فنی خود، قهرمان نیم‌فصل بود و یکی از مدعیان قهرمانی دوره قبل لیگ برتر به شمار می‌رود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com