کد خبر ۳۳۴۲۰ انتشار : ۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۶
روزهای نهم تا دوازدهم دی‌ماه صورت می‌گیرد

اعزام وزنه‌برداران قم به رقابت‌های پیشکسوتان کشور

وزنه‌برداران قم از نهم دی‌ماه در تلاش برای کسب مدال از رقابت‌های قهرمانی پیشکسوتان کشور با حریفان خود به رقابت می‌پردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، امسال به دلیل اینکه تیم وزنه‌برداری باشگاه فرهنگی ورزشی یاسین‌پیشرو نماینده قم در مسابقات لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور است، علاقه‌مندان به ورزش به ویژه دوست‌داران این رشته ورزشی قدرتی به وزنه‌برداری قم توجه ویژه‌ای دارند.

وزنه‌برداری قم در سال‌های اخیر با رکودی غیر قابل تصور مواجه شده اما همگان به ویژه خانواده این رشته ورزشی و کارشناسان و پیشکسوتان وزنه‌برداری قم امیدوارند با حضور تیم لیگ برتری یاسین‌پیشرو قم در مسابقات باشگاه‌های برتر وزنه‌برداری ایران، تحول در وزنه‌برداری قم آغاز شود.

تیم وزنه‌برداری یاسین‌پیشرو با جذب ستاره‌ها و چهره‌های مطرح و سرشناس وزنه‌برداری ایران، آسیا و جهان که همگی نخبه‌های وزنه‌برداری کشورمان در میادین مختلف برون‌مرزی هستند امسال یکی از مدعیان قهرمانی لیگ برتر وزنه‌برداری نیز به شمار می‌رود و وزنه‌برداران قم نیز عضو این تیم هستند.

در کنار همکاری‌هایی که هیئت وزنه‌برداری استان قم با باشگاه فرهنگی ورزشی یاسین‌پیشرو قم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور دارد، توسط این هیئت برای حضور وزنه‌برداران قم در مسابقات قهرمانی رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، امید، بزرگسالان و پیشکسوتان کشور برنامه‌ریزی می‌شود.

بعد از اعزام‌هایی که هیئت وزنه‌برداری قم به مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف انجام شد، اکنون رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی رده سنی پیشکسوتان کشور در راه است و مردان وزنه‌بردار قم اواخر هفته جاری به این پیکارها اعزام می‌شوند.

این در حالی است که پس از چهار سال وقفه، با برنامه‌ریزی فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی پیشکسوتان کشور برگزار می‌شود و میزبانی این دوره از پیکارها به هیئت وزنه‌برداری استان هرمزگان و شهر بندرعباس سپرده شده است.

با حضور مجدد علی مرادی در فدراسیون وزنه‌برداری، رقابت‌های وزنه‌برداری پیشکسوتان در سطح قهرمانی کشور از سر گرفته شده، در حالی که آخرین دوره این مسابقات در سال 1390 به میزبانی هیئت وزنه‌برداری استان مازندران در شهرستان چالوس به انجام رسید.

اکنون با برنامه‌ریزی مجدد فدراسیون وزنه‌برداری، قرار است دوازدهمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی پیشکسوتان کشور به میزبانی هیئت هرمزگان در شهرستان بندر عباس برگزار شود، مسابقاتی که انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری در این رده سنی نیز به شمار می‌رود.

بدین‌ترتیب چهره‌های قدیمی وزنه‌برداری کشورمان که بعد از سال‌ها حضور در عرصه قهرمانی به درجه پیشکسوتی نائل شده‌اند از نهم تا دوازدهم دی‌ماه با پولاد سرد رقابت می‌کنند در حالی که این دوره رقابت‌های انتخابی برای اعزام تیم ملی پیشکسوتان به مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان برگزار می‌شود.

این در حالی است که رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی پیشکسوتان جهان در سال 2016، فروردین‌ماه سال آینده به میزبانی کشور ژاپن در شهر توکیو برگزار می‌شود و در حالی که فدراسیون وزنه‌برداری اعلام کرده قهرمانی در این پیکارها ملاک اصلی برای اعزام به مسابقات جهانی نیست، چهره‌های شاخص تمام اوزان مسابقات قهرمانی کشور به اردوی تیم ملی برای حضور موفق در این دوره از پیکارها دعوت خواهند شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com