کد خبر ۳۳۸۷۷ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۶
حجت الاسلام والمسلمین دانشی:

موسسات قرآنی می توانند الگویی برای دیگر فعالان فرهنگی و هنری باشند

حجت الاسلام والمسلمین دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در نشست هم اندیشی مدیران موسسات قرآنی که با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شد، گفت: موسسات قرآنی می توانند الگویی برای دیگر فعالان فرهنگی و هنری باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، حجت الاسلام والمسلمین دانشی در این نشست با بیان اینکه تلاش فعالان قرآنی در عرصه های مختلف از آموزش تا تفسیر و فهم مفاهیم قرآنی یک کارستان بزرگ فرهنگی ست گفت: موسسات قرآنی می توانند الگویی برای دیگر فعالان فرهنگی و هنری باشند.

 

وی با اشاره به مشکلات عدیده در بخش های مختلف حوزه فعالیت های قرآنی تاکید کرد: انشاالله در سال ٩٥ و با وقوع یک رونق اقتصادی در کشور، مشکلات به حداقل برسد، ولی در شرایط موجود باید با کمترین امکانات، با یک عملکرد جهادی و همت عظیم به تلاش و کوشش در عرصه فعالیت های قرآنی بپردازیم.

 

وی توجه عمیق شیعه به مبانی و مفاهیم ارزشمند قرآن را بی بدیل و ممتاز خواند و افزود: خوشبختانه ما در طول تاریخ شیعه شاهد تلاش های گسترده ای برای انتقال و بیان مفاهیم والای کتاب خدا بوده ایم.

 

حجت الاسلام والمسلمین دانشی ادامه داد: ما در استان قم ١٢٠ موسسه قرآنی داریم که موفقیت های بسیار زیادی را در سطوح مختلف ملی و بین المللی کسب کرده اند که کسب رتبه توسط چهل نفر از فعالان قرآنی قم در عرصه های ملی و بین المللی را می توان از جمله این افتخارات و موفقیت ها دانست.

 

وی افزود: دو آزمون سراسری در اردیبهشت و آبان ٩٤ در قم برگزار کردیم که نزدیک به ٢٣٠٠ نفر در آن شرکت کردند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزاری جشن رمضان و برپایی نمایشگاه استانی قرآن و عترت را از دیگر فعالیت های واحدقرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در سال ٩٤ عنوان کرد و افزود: موسسات قرآنی استان قم در طول سال جاری نزدیک به ٨٥٠٠ نفر را در حوزه های مختلف قرآنی آموزش داده اند که ازمیان ١٤٥٠ گواهینامه و تقدیرنامه برای فعالان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فعالان قرآنی صادر شده است.

 

وی در پایان گفت: یاد و خاطره شهدای عزیز قاری قرآن، علی الخصوص شهدای گرانقدر حادثه منا را گرامی می داریم و به روح پرفتوحشان ادای احترام می کنیم.

 

در ابتدای این جلسه عزیزی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه موسسات قرآنی کشور نیز در سخنانی بر اهمیت هم افزایی میان موسسات قرآنی تاکید کرد و گفت: به لطف خدا اساسنامه این اتحادیه در سال ٨٠ و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(علیه السلام) نوشته شد و اکنون بعد از ١٤ سال از فعالیت این مجموعه شاهد موفقیت های بسیاری در سطح کشور و در حوزه موسسات قرآنی هستیم.

 

عزیزی افزود: شروع به کار اتحادیه های استانی موسسات قرآنی، پیگیری مباحث مالیاتی ایشان و رسیدگی به حقوق و بیمه این موسسات، از جمله فعالیت های مهم اتحادیه موسسات قرآنی بوده است.

 

شایان ذکر است؛ در پایان این نشست و با حضور حجت الاسلام و المسلمین حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دانشی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، عزیزی رئیس هیئت مدیره اتحادیه موسسات قرآنی کشور و حجت الاسلام و المسلمین شفیعی مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به سوالات حاضرین در جلسه در خصوص مباحث مرتبط با موسسات قرآنی پاسخ داده شد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com