کد خبر ۳۴۰۱۰ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۳

طراحی سامانه میزبان یار جهت ارائه اطلاعات واحدهای اقامتی قم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم از طراحی سامانه میزبان یار جهت ارائه اطلاعات واحدهای اقامتی قم برای سهولت دسترسی مسافران در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، عیسی رضایی در اولین جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر در سالن امام جواد(ع) استانداری قم، اظهارکرد: این سامانه جهت معرفی واحدهای اقامتی و اطلاع رسانی در خصوص سطح اشغال پذیرش مسافران است.

وی با اشاره به ساماندهی زائران عراقی در قم گفت: یک شرکت مجری با تعامل سایر ارگان های مربوطه در پایانه مسافربری قم مستقر شده است تا خدمات ارائه کند.

رضایی افزود: ساماندهی و راهنمایی زائران عراقی تا اربعین امسال خدمات مناسبی ارائه کرد این درحالی است که شاهد عدم همکاری برخی از نهادهای مربوطه هستیم.

وی با بیان اینکه فعالیت خانه‎های مسافر غیرمجاز نیازمند پیگیری جدی است گفت: در راستای نظارت بر وضعیت خانه‌های مسافر غیرمجاز جلسات متعددی با حضور نهادهای مختلف از جمله ادار کل تعزیرات حکومتی، صنعت، معدن و تجارت برگزار شده است تا از فعالیت آنها جلوگیری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم ادامه داد: فعالیت خانه مسافرهای غیرمجاز در ایام عید و تعطیلات زیاد می شود به گونه‎ای که دلال‎ها از این فرصت سودجویی می کنند و مسافران را به سمت خانه‎های غیرمجاز هدایت می کنند از این رو نیازمند همکاری و پیگیری مسئولان در این امر هستیم.

رضایی ابرازکرد: طی بازدیدهای صورت گرفته برخی از خانه مسافرهای مجاز نیز نیازمند آماده سازی برای اسکان زائران نوروزی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بر کنترل وضعیت فروش بلیط فروشی های غیرمجاز تاکید کرد و گفت: سیستم حمل و نقل نیازمند کنترل و بازرسی است تا از گران فروشی در بلیط‌ها جلوگیری صورت گیرد.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com