کد خبر ۳۵۱۷۷ انتشار : ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۷

پیام تبریک استاندار قم به مناسبت روز مهندس

سید مهدی صادقی استاندارقم در پیامی پنجم اسفند ماه روز مهندس را تبریک گفت.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري قم، متن اين پيام به شرح زير است:




بسمه تعالی



زادروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی, دانشمند برجسته ایرانی به نام روز مهندس نامگذاری شده, همان دانشمندی که در عرصه های علمی مختلف و همچنین سلوک رفتاری شهره عام و خاص و الگویی نمونه برای مجامع علمی بود.


خواجه نصیرالدین طوسی نه تنها در عرصه های علمی بلکه در زمینه های اخلاقی نیز دارای و ویژگی های منحصر به فردی بود و این دانشمند بزرگ زندگی خود را تنها محصور در علم آموزی نکرده بلکه ارزش های اخلاقی و انسانی نیز در رفتار و گفتار ایشان مشهود بود.


تاریخ پرافتخار ایران اسلامی, مشهون از ظرافت خلاقانه هنرمندان, متخصصان و مهندسانی همچون خواجه نصیرالدین طوسی, شیخ بهایی , ابن سینا, فردوسی , حافظ و سعدی است که آوازه هنرشان بعد از قرن ها هنوز هم به گوش می رسد و می توان آثار خلق شده از سوی آنان را به چشم دید و در برابرشان تعظیم و بر آن افتخار کرد.


بناهای مهندسی ایرانی همچون بنای عظیم تخت جمشید, شکوه ایوان مداین, میدان نقش جهان و بناهای عظیم دوران اسلامی را می توان نمونه ای بارز از خلاقیت و ابتکار متخصصان و مهندسان این مرز و بوم نام برد که اقتدار, فرهنگ و تمدن را برای این کشور به ارمغان آورده است.


مهندسان در عرصه عمران, آبادانی, سازندگی و پیشرفت کشور همواره پیشگام بوده و هستند و در سالهای دفاع مقدس نیز شاهد افتخارآفرینی مهندسان بودیم که یاد و خاطره 1400 مهندس شهید در هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی داشته و به ارواح طیبه تمامی آنان سلام و درود می فرستیم.


امروز که شاهد اجرایی شدن برجام و رفع تحریم های ظالمانه جهانی بر علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم, این موفقیت بزرگ ملی, نقطه عطف در تاریخ کشور به شمار می رود و امید است تا رفع موانع تحریم و با همت و پشتکار متخصصان و مهندسان این مرز و بوم شاهد رشد و اعتلای بیش از پیش ایران اسلامی باشیم.


فرصت روز مهندس را مغتنم شمرده, ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تلاش گران عرصه مهندسی کشور, این روز پرافتخار را به همه مهندسان متعهد ایران اسلامی به ویژه خانواده بزرگ مهندسی قم تبریک گفته, توفیقات روزافزون این قشر ارزشمند و پرتوان را در کمک به توسعه و پیشرفت کشور از درگاه خداوند متعال خواستارم.



سید مهدی صادقی
استاندار قم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com