کد خبر ۳۹۸۰۲ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۲
استاندار قم مطرح کرد

ضرورت ارتقاء کیفیت محصولات به منظور حضور در بازارهای جهانی

استاندار قم با اشاره به اهمیت معرفی محصولات صنایع کوچک در سطح بین‌الملل بر لزوم ارائه تسهیلات برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی قم؛ سید مهدی صادقی در مراسم رونمایی از کتاب میراث داران سوهان و امضای تفاهم نامه شرکت شهرک‌های صنعتی قم و اتحادیه صنوف با اشاره به اینکه رشد و توسعه در گرو همکاری و مشارکت جمعی است، اظهار کرد: مسیری که در صنعت استان طی شده است نشان می‌دهد که بلوغی در حال اتفاق افتادن است.

استاندار قم با تأکید بر لزوم هم افزایی دستگاه‌ها در عرصه صنعت، افزود: در دنیای امروز، کار در این عرصه بسیار سخت‌تر شده است، با توجه به اینکه در عرصه فرش امروز رقبای بزرگی برای ایران مطرح شده است.

وی با تأکید بر کیفیت بخشی محصولات به منظور جذب بازارهای جهانی،  تصریح کرد: برای استمرار بازارهای جهانی  باید در این حوزه به کیفیت توجه ویژه‌ای داشته باشیم و اگر این اتفاق نیفتد دیگران جایگاه ما در بازارهای جهانی را خواهند گرفت.

صادقی با تأکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی در توسعه کشور، اظهار داشت: باید زیرساخت‌ها و بسترسازی در حوزه فرهنگ هم ایجاد شود و توجه به اقتصاد مقاومتی در این عرصه نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قم با تأکید بر اینکه برای گسترش سطح تولید و اشتغال باید قوانین و حمایت‌های ویژه‌ای برای ورود سرمایه‌گذاران ایجاد شود، گفت: باید در ارائه آنچه داریم در خارج از کشور اقدام کنیم و این می‌تواند تضمین کننده اشتغال و تولید باشد.

وی با اشاره به اهمیت افزایش بودجه‌های نمایشگاهی، گفت: این مسئله راهکاری برای معرفی محصولات کشور است که می‌تواند کشور را به سمت رشد منطقی تولیدات و توسعه اقتصادی کشور حرکت دهد.

صادقی با اشاره به اهمیت نگاه نوآورانه، افزود: همه صنوف باید به سمتی حرکت کنند که میزان بهره‌وری را در تولید محصولات خود افزایش دهند.

امیر طیبی نژاد مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم نیز در این مراسم با اشاره به اینکه خوشه سوهان قم سال دوم فعالیت خود را سپری می‌کند، اظهار کرد: در این دو سال عاملان توسعه توانسته‌اند در عرصه توسعه این صنعت اقدامات ویژه‌ای صورت بدهند و این صنعت را از حوزه سنتی صرف خارج کنند.

وی حضور صنعت سوهان در بازارهای بین‌المللی را مد نظر قرار داد و افزود: فعالان این عرصه در سال گذشته در کشورهای امارات، روسیه وعمان حضور پیدا کردند و بازارهای جدید فراروی این صنعت قرار گرفته است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com