کد خبر ۳۸۸۱۱ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۵
در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صورت گرفت

تجلیل از فعالان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قم

در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از فعالان عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان قم تجلیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) ،همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با رویکرد ایراد ضرب‌ و جرح غیرعمدی و حوادث ناشی از کار  در سالن جلسات اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

در این همایش امیری قائم‌‌مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، مدیران اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌های مرکزی کشور و معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرایم دادگستری‌های کل استان‌های مرکزی کشور حضور داشتند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم در ابتدای این همایش با اشاره به‌ ضرورت توجه به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: در همه مسائل پیشگیری بهتر از درمان است، پیشگیری هزینه نیست، بلکه یک سرمایه‌گذاری است و اگر بتوانیم در زمینه پیشگیری قدم‌هایی را برداریم، بهتر از درمان است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالمجید یزدی ادامه داد: از نظر دینی، کارگر محبوب و عزیز است و کار، عزت مسلمان و منشأ عزت‌بخشی به جامعه اسلامی است، ائمه معصومین(ع) یکی از معیارهای تقوا را پر کار بودن دانسته‌اند، یکی از معیارهای تقوا این است که انسان به کار اهتمام داشته باشد و از عزم و اراده برای انجام کار برخوردار باشد و برنامه‌ریزی در انجام کارها یک اصل ضروری است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه این همایش با اشاره به تبعات بی‌توجهی به آسیب‌های اجتماعی گفت: نباید از این آسیب‌ها غافل شویم، آسیب‌های اجتماعی می‌تواند یک نظام را از بین ببرد، در بحث آسیب‌های اجتماعی به‌ اندازه امنیت‌بخشی به مرزهای کشورمان موفق نبودیم و این آسیب‌ها مشکلات زیادی را برای کشور به دنبال دارد.

نصراله بازوند افزود: آمار طلاق، اعتیاد و نرخ بیکاری در کشور در حال افزایش است و همه دستگاه‌های کشور در این زمینه مسؤول هستند، باید دستگاه‌های کشور در مورد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی هم‌محور و هم‌راستا باشند تا موفق شوند، همه مدیران بحث توزیع ثروت را دنبال می‌کنند، این در حالی است که باید تولید ثروت در کشور در اولویت قرار بگیرد.

در بخش دیگری از این همایش رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در مورد تاریخچه این انجمن‌ها گفت: این انجمن‌ از سال 1386 فعالیت خودش را آغاز کرد و انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی اکنون بزرگ‌ترین تشکل کارگری در کشور است، حدود 300 انجمن را در شهرهای مختلف تشکیل دادیم و به دنبال گسترش فعالیت انجمن‌ها در کشور هستیم.

اکبر شوکت ادامه داد: از لحاظ انسانی و اسلامی سفارش زیادی به حقوق کارگران شده است، اما در کشور توجه زیادی به این مسئله نمی‌شود، حقوق کارگران در ماه 812 هزار تومان است که این حقوق در واقع خط مرگ برای کارگر به شمار می‌رود، از نظر رفاهی و اجتماعی کوچک‌ترین حمایتی از کارگران صورت نمی‌گیرد و نتیجه این مسئله فقیر شدن کارگران است، فقری که تبعات زیادی را به دنبال دارد.

مهدی امیری اصفهانی قائم‌مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در بخش پایانی همایش با اشاره به وظایف نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از وظایف قطعی این نظام، تأمین سلامت، امنیت و رفاه است، البته برخی این دایره وسیع را محدود می‌کنند، اما سلامت اعم از سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و اعتقادی است، امنیت هم امنیت عمومی و اجتماعی را شامل می‌شود.

در پایان این همایش با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف از فعالان عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان قم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com