کد خبر ۳۶۰۹۸ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۵
دبیر هیئت تنیس استان قم:

فقر امکانات مانع از میزبانی ما در مسابقات کشوری است

دبیر هیئت تنیس استان قم گفت: زمین تخصصی تنیس در قم کم است و به همین دلیل نمی‌توانیم میزبانی مسابقات کشوری را انجام بدهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سیدمقتدا خاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: کمبود زمین تخصصی تنیس در قم موجب شده تا هم برای برگزاری تمرینات و برنامه‌های آماده‌سازی تنیس‌بازان حرفه‌ای قم مشکل داشته باشیم و هم اینکه در موضوع آموزش با محدودیت مواجه هستیم.

وی ادامه داد: با توسعه‌ای که تنیس در قم داشته، علاقمندان زیادی جذب این رشته ورزشی شده‌اند اما در حال حاضر نزدیک به 120 ورزشکار سازمان یافته داریم و به دلیل اینکه زمین اختصاصی این رشته کم داریم نمی‌توانیم تعداد بیمه شده‌های این رشته را افزایش بدهیم.

نمی‌توانیم میزبانی رقابت‌های تنیس قهرمانی کشور را انجام بدهیم

دبیر هیئت تنیس استان قم عنوان کرد: ما تقریبا دو سالی است که نمی‌توانیم میزبانی رقابت‌های تنیس قهرمانی کشور را انجام بدهیم، مهمترین دلیل این موضوع کمبود زمین تخصصی تنیس است زیرا حساب کردیم اگر با امکانات و فضاهای موجود بخواهیم میزبانی بگیریم،‌ باید تا ساعت سه بامداد مسابقه برگزار کنیم که این وضعیت نیز به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر زمانی ما می‌توانیم میزبانی رقابت‌های قهرمانی کشور را بگیریم که زمین‌ به تعداد کافی داشته باشیم زیرا هر تنیسور در هر روز برگزاری مسابقات تنها یک بازی انجام نمی‌دهد بلکه چند بازی برای هر تنیس‌باز پیش‌بینی می‌کنند و ما به همین دلیل نمی‌توانیم میزبان شویم.

خاتمی بیان کرد: در برنامه‌های مهم هیئت تنیس قم میزبانی رقابت‌های قهرمانی کشور و حتی پیکارهایی که دارای سطح بین‌المللی است، پیش‌بینی شده اما مهمترین مانع همین کمبود زمین‌های تخصصی تنیس است و امیدوارم با حمایت مسئولین ورزش استان این مشکل رفع شود.

هفت زمین تنیس در قم فعال است

وی در ادامه با اشاره به زمین‌های موجود تنیس در قم، ابراز کرد: در حال حاضر هفت زمین تنیس در قم فعال است و از این تعداد، چهار زمین اختصاص به بخش دولتی دارد و سه زمین دیگر با تلاش و پشتکار بخش خصوصی برای فعالیت این رشته احداث شده‌اند.

دبیر هیئت تنیس استان قم اضافه کرد: چهار زمین تنیس که از بخش دولتی در حال حاضر فعال هستند، در مجموعه ورزشی شهید حیدریان قم واقع شده‌اند و اداره کل ورزش و جوانان استان قم این مجموعه را در اختیار هیئت تنیس قرار داده است.

وی یاد آور شد: زمین‌های تنیس احداث شده توسط بخش خصوصی در مجموعه‌های ورزشی خاتم‌الانبیاء، الماس و خورشید قم هستند که به شکلی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که فعالیت در قسمت‌های مختلف این رشته اعم از همگانی، قهرمانی و آموزش تنیس به صورت جدی انجام گیرد.

خاتمی عنوان کرد: برای اینکه این مانع و مشکل را حل کنیم ارتباطی با بخش خصوصی داشته‌ایم و عزیزانی هستند که به شرط داشتن زمین حاضرند در این زمینه هیئت تنیس استان قم را یاری کنند، ضمن اینکه با شهرداری نیز قرار است در این خصوص جلسه‌ای داشته باشیم و نیاز مهم تنیس قم را مرتفع کنیم.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com