کد خبر ۳۶۱۲۸ انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۷
نایب‌ رئیس هیأت تکواندو استان قم:

تکواندو قم نخستین مدال برون‌مرزی سال 95 را از پومسه آسیا کسب می‌کند

نایب‌ رئیس هیأت تکواندو استان قم گفت: تکواندو قم با حضور یک نماینده نخستین مدال برون‌مرزی خود در سال جدید را از رقابت‌های پومسه قهرمانی آسیا کسب می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سیدعلی خیرخواه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: در چند سال اخیر نمایندگان زیادی از هیأت تکواندو استان قم در رقابت‌های برون‌مرزی به میدان رفته و موفقیت‌های چشمگیری برای ورزش قم و خانواده بزرگ تکواندو به ارمغان آورده‌اند.

وی یادآور شد: چهره‌هایی همچون سیدمحمد رفیعی، محمدرضا حیدری، علی چهرقانی و روح‌الله رضاپور در هر دو بخش بازیکن و مربی نمایندگان تکواندو قم در میادین برون‌مرزی اعم از بین‌المللی و آسیایی تکواندو بوده‌اند و اکنون یک پومسه‌‌رو در مسابقات آسیایی داریم.

نایب‌ رئیس هیأت تکواندو استان قم اضافه کرد: دو سال متوالی است که تکواندو قم در مسابقات قهرمانی آسیا دارای نماینده است و این نشان می‌دهد که قم در تکواندو ظرفیت و توانمندی بالایی دارد و چنانچه خوب حمایت شود، به رتبه‌ها و جایگاه‌های بالاتر نیز دست خواهیم یافت.

خیرخواه خاطرنشان کرد: رقابت‌های تکواندو قهرمانی آسیا در سال 2015 دو نماینده از استان قم داشت، علی چهرقانی به عنوان تکواندوکار وزن دوم عضو ثابت تیم ملی نوجوانان بود و روح‌الله رضاپور نیز به عنوان مربی هدایت تیم ملی نوجوانان را در این پیکارها بر عهده داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر یک نماینده از قم در پیکارهای پومسه قهرمانی آسیا حضور دارد، تصریح کرد: با اعمال تغییرات مختلف از سوی کشور میزبان مسابقات سال 2016 قاره کهن، برنامه برگزاری این پیکارها نهایی شده است و نماینده قم سی‌ام فروردین‌ماه به میدان می‌رود.

این مسئول یادآور شد: تیم‌ ملی پومسه، تیم ملی پاراتکواندو و سه تکواندوکار کشورمان در بخش کیوروگی یا مبارزه روز سی‌ام فروردین‌ماه در روز آغازین رقابت‌های تکواندو قهرمانی مردان و زنان آسیا در کشور فیلیپین مقابل حریفان خود به میدان خواهند رفت.

خیرخواه اظهار کرد: این در حالی است که امسال بیست و دومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا، چهارمین دوره پیکارهای پومسه قهرمانی قاره کهن و دومین دوره رقابت‌های پاراتکواندوی آسیا به میزبانی شهر مانیلا فیلیپین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور علی نادعلی به نمایندگی از قم در رقابت‌های چهارمین دوره پومسه قهرمانی آسیا گفت: نادعلی طبق برنامه اعلام شده از سوی کمیته برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در روز نخست این دوره از پیکارها یعنی دوشنبه سی‌ام فروردین‌ماه رقابت خود را آغاز می‌کند.

این مسئول اضافه کرد: رقابت‌های پومسه قهرمانی آسیا در هر دو بخش زنان و مردان به انجام می‌رسد و به غیر از علی نادعلی پومسه‌رو شایسته استان قم، مهدی جمالی، حسین بهشتی، محمدجواد خیری، علی سلمانی، اکبر فروزان، مهدی صمدیان‌تبار و سیدحسین موسی‌نیا عضو تیم ملی هستند.

وی ادامه داد: دیگر اعضای تیم ملی پومسه نیز حسین‌علی نظری، هدایت آریان‌فر، کامیاب صادقی، امین خانه‌زرین و مصطفی سیدی هستند، در حالی که هدایت تیم ملی را احمد اخلاقی به عنوان سرمربی و محمدتقی حاتمی به عنوان مربی بر عهده دارند.

نایب‌ رئیس هیأت تکواندو استان قم با بیان اینکه تیم ملی پومسه برای دفاع از عنوان قهرمانی دوره قبل خود به مصاف رقبای شرکت کننده در این رقابت‌ها می‌رود، خاطرنشان کرد: در دوره قبل به میزبانی تاشکند ازبکستان، تیم ملی پومسه ایران با کسب سه مدال طلا، دو نقره و یک برنز قهرمان آسیا شده بود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com