کد خبر ۳۸۱۴۲ انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۹
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خبر داد

انجام 96 عملیات آتش‌نشانی در 72 ساعت گذشته/ نجات 3 مصدوم از داخل خودرو واژگون‌شده

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از انجام 96 عملیات آتش‌نشانی در 72 ساعت گذشته و نجات سه مصدوم از داخل خودرو واژگون‌شده در یکی از عملیات‌ها خبر داد.

عباس جعفری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به عملیات‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در 72 ساعت گذشته گفت: در 72 ساعت گذشته 96 عملیات حریق، نجات و ایمن سازی در سطح شهر قم انجام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،وی با اشاره به عملیات‌های انجام شده در بخش حریق افزود: طی 72 ساعت گذشته 27 عملیات حریق داشتیم که سه مورد حریق منزل، دو مورد خودرو، دو مورد موتورسیکلت، 11 مورد ضایعات، 4 مورد درخت و انبار علوفه و... بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم به 20 مورد عملیات نجات در شهر اشاره کرد و گفت: نجات 6 محبوس شده در منزل و نجات پنج نفر از آسانسور از جمله عملیات‌های انجام شده در 72 ساعت گذشته است.

وی ادامه داد: همچنین طی 72 ساعت گذشته سه مورد انگشتربری، یک مورد سقوط از پشت بام، یک مورد اقدام خودکشی و بیش از سه مورد نجات کودک داشته‌ایم که اقدامات لازم در این موارد انجام شد.

جعفری با اشاره به عملیات‌های مرتبط با ایمن سازی در سطح شهر قم افزود: در 72 ساعت گذشته 49 عملیات ایمن سازی انجام شد که طی آن‌ها سه مورد صید مار، سه مورد قطع آژیر، 11 مورد رفع نشست سوخت خودرو، 18 مورد بازگشایی درب، یک مورد ایمن سازی خودرو واژگون شده و... داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه براثر واژگونی خودرو پژو در اتوبان قم تهران دو نفر کشته و سه نفر مصدوم شدند که با اعزام تیم‌های نجات آتشنشانی مصدومان از داخل خودرو رهاسازی شدند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم همچنین با اشاره به گیرکردن دست یک راننده زیر کامیون گفت: در این مورد به علت رعایت نکردن نکات ایمنی در حین تعویض لاستیک کامیون، دست راننده زیر کامیون قرار گرفت که با اعزام تیم نجات آتش‌نشانی به جاده دامشهر با استفاده از لوازم نجات فرد رها و تحویل نیروهای اورژانس شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com