کد خبر ۳۸۲۸۹ انتشار : ۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۷
مدیر مؤسسه سیره روایت شهدا خبر داد

پذیرش طلبه در رشته فرهنگ جهاد

مدیر مؤسسه سیره روایت شهدا از پذیرش طلبه در رشته فرهنگ جهاد سطح سه حوزه از نیمه دوم سال تحصیلی 96ـ95 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری ظهر امروز در مراسم رونمایی از محصولات پژوهشی مؤسسه روایت سیره شهدا که در این مؤسسه برگزار شد، با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد:‌ این فرهنگ نجات‌بخش جامعه و امت اسلامی بوده، زیرا این فرهنگ ضامن سلامت و امنیت نظام جمهوری است.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که فرهنگ جهاد وجود داشته باشد، هیچ دشمنی به خود اجازه تعرض به امت را نمی‌دهد، دشمنان فرهنگ جهاد را در جامعه مشاهده کردند، بنابراین از هجمه بر کشور ترس دارند.

مدیر مؤسسه سیره روایت شهدا با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت بهترین الگوی تربیت نسل جوان است،‌ گفت:‌ بهترین نسل جوان را در دفاع مقدس داشتیم، اگر امروز نسل جوان، شهدا را الگو قرار دهند،‌ به بهترین شکل تربیت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ جهاد و شهادت زیباترین بسترساز ظهور است، زیرا ظهور امام زمان(عج) با جنگ جهانی همراه است و فرهنگ جهاد و شهادت آماده‌سازی منتظران ظهور امام زمان(عج) است.

ماندگاری عنوان کرد: امت دارای فرهنگ جهاد و شهادت نمی‌ترسد و شکست برای آنها معنا ندارد.

وی با اشاره به کتاب روایت‌نامه گفت:‌ در این کتاب سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه فرهنگ جهاد و شهادت در قالب روایت‌نامه جمع‌آوری شده است.

مدیر مؤسسه سیره روایت شهدا خاطرنشان کرد: پیروزی در هشت سال دفاع مقدس، صبر و استقامت در مراحل مختلف جنگ، نوآوری و نبوغ و ابتکار برخاسته از ایمان و اعتقاد جوانان بود.

وی عنوان کرد:‌ عملیات فرهنگی راهیان نور از بزرگترین عملیات فرهنگی است که در سال‌های اخیر رونق ویژه پیدا کرده، بر اساس محتواهای فرهنگ جهاد و شهادت پنج کتاب تدوین شده است.

ماندگاری با بیان اینکه یادمان شلمچه از زیباترین بسترهای فرهنگ جهاد و شهادت است، گفت: سخت‌ترین علمیات در یادمان شلمچه بود و زیباترین گزاره‌های فرهنگی دفاع مقدس در یادمان شلمچه استقامت، صبر و مقاومت است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت دیگر خاطرات شفاهی یادگاران دفاع مقدس بوده که در حیات هستند، رزمندگان و خانواده شهدا اسناد زنده جنگ هستند و شاید بهترین‌ها برای بیان لحظات نورانی و خاطرات زیبا و فرهنگ اثرگذار باشند.

مدیر مؤسسه سیره روایت شهدا از تصویب رشته فرهنگ جهاد در سطح سه حوزه خبر داد و افزود: طی فراخوانی از نیمه دوم سال تحصیلی 96ـ95 پذیرش طلبه در این رشته انجام می‌شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com