کد خبر ۳۸۵۳۸ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۷
استاندار قم:

پیشگیری از گسترش ریزگردها نباید به علت نبود اعتبارات متوقف شود

استاندار قم از تبدیل مساحت بیابانی این استان به کانون‌های تولید گرد و غبار یاد کرد و گفت: نباید به علت نبود اعتبارات فعالیت‌های پیشگیرانه متوقف شود چراکه در این راستا می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،سید مهدی صادقی  در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه مدیران باید تهدیدها و چالش‌های آینده استان را پیش‌بینی کنند، اظهار کرد: اگر استان قم همانند ارومیه شود علاوه بر مردم قم، 25 درصد مردم کشور را مورد تاثیر گرد و غبار خود قرار می‌دهد به همین علت باید اعتبارات لازم را جذب و پیشگیری‌های لازم را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه رفع بحران ریزگردها نیازمند راهکارهای عملیاتی است، اظهار کرد: بخش‌هایی که در این راستا فعال هستند اکنون به هماهنگی مطلوبی رسیده اما در گذشته این هماهنگی را نداشته‌اند و امیدواریم به برکت این هماهنگی و تعامل بتوانند به یک راهکار منسجم و اثربخش برسند.

استاندار قم از تبدیل مساحت بیابانی استان قم به کانون‌های تولید گرد و غبار یاد کرد و گفت: نباید به علت نبود اعتبارات فعالیت‌های پیشگیرانه متوقف شود چراکه در این راستا می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی در استان قم مطرح کرد: نجات تالاب‌ها و دریاچه نمک باید همزمان دنبال شود تا علاوه بر جلوگیری از فرونشست زمین و رفع مشکل کمبود منابع آب زیرزمینی بتوانیم در حفظ منابع آب سطحی نیز به نتایج مورد نظر برسیم.

صادقی خاطرنشان کرد: همایش ملی دریاچه نمک باید توسط اداره‌کل مدیریت بحران استان قم دنبال شود تا استان‌های مجاور دریاچه نمک که تهدید این دریاچه آنها را نیز مورد تاثیر قرار می‌دهد نسبت به خطرات آینده آگاه شوند.

وی با بیان اینکه مسؤولان استانی باید مسؤولان ملی را تحریک کنند، عنوان کرد: رفع مشکلات محیط زیستی استان قم که استان‌های مجاور را نیز مورد تاثیر خود قرار می دهد، نیازمند اعتبارات ملی است.

نماینده عالی دولت در استان قم از ثبت‌نام اینترنتی مردم در سرشماری عمومی نفوس و مسکن تقدیر کرد و افزود: ضریب نفوذ اینترنت در استان قم 74 درصد است که بر اساس این آمار قم در میان استان‌های کشور بالاترین ضریب نفوذ اینترنت را به خود اختصاص داده است به همین علت سهم سرشماری اینترنتی این استان 47 درصد پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 19.7 درصد از مردم استان قم در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند، ادامه داد: با توجه به ضریب بالای نفوذ اینترنت این آمار برای استان قم مطلوب نیست و امیدواریم مردم طی سه روز باقیمانده نسبت به مشارکت در سرشماری به صورت اینترنتی اهتمام جدی داشته باشند.

صادقی از ابلاغ شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی به عنوان مصوبه دولت یاد کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید وظایف خود را به شیوه مطلوب انجام داده و در این زمینه کوتاهی نکنند.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com