کد خبر ۳۸۹۳۳ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۹
مدیرکل میراث فرهنگی استان قم:

75 درصد ظرفیت هتل‌های استان قم اشغال شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: اکنون نزدیک به 75 درصد ظرفیت هتل‌های استان قم اشغال شده در حالی که این آمار در استان‌های دیگر کمتر از 60 درصد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،عیسی رضایی دوشنبه‌شب در سومین نشست کانون کارآفرینان برتر استان قم که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با بیان اینکه زیرساخت‌های مطلوبی در شهر قم وجود ندارد، اظهار کرد: روزانه جمعیت قابل توجهی از مسافران به استان قم وارد می‌شوند که برای خدمات‌رسانی به این افراد نزدیک به 10 هزار تخت اقامتی در 180 مسافرخانه و 110 هتل آماده‌سازی شده است.

وی از پیشرفت پروژه‌های عمرانی 30 هتل در استان قم یاد کرد و افزود: پنج مورد از این هتل‌ها پنج ستاره هستند و طی سه سال آینده 7 هزار تخت به ظرفیت اقامتی استان قم اضافه می‌شود که با این دستاورد سالانه می‌توانیم پاسخگوی 7 میلیون مسافر باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: نقشه ترافیکی شهر قم به شیوه‌ای طراحی شده است که رودخانه به عنوان محور اصلی تردد مسافران و زائران مورد استفاده قرار گیرد؛ بر اساس آمار دستگاه‌های تردد شمار 150 میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه تردد مسافران باید در محورهای داخل شهر انجام شود، تصریح کرد: اکنون نزدیک به 75 درصد ظرفیت هتل‌های استان قم اشغال شده در حالی که این آمار در استان‌های دیگر کمتر از 60 درصد است.

رضایی از فعالیت دو موزه در استان قم یاد کرد و گفت: شهروندان از ظرفیت‌های گردشگری استان اطلاع مطلوبی نداشته و مسافران نسبت به بازدید از موزه‌ها بی‌توجه هستند چراکه جلوه‌های زیارتی استان بسیار پررنگ است.

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com