کد خبر ۳۹۰۵۸ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۳
استاندار قم مطرح کرد

استفاده از ظرفیت خیرین برای رفع مشکلات دانشگاه‌ها

استاندار قم با اشاره به نقش خیرین در عرصه‌های مختلف، گفت: باید از ظرفیت این قشر بیش از پیش برای رفع مشکلات دانشگاه‌ها و رونق علمی در استان استفاده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی در نشست با اعضای ستاد خیرین بانوان دانشگاهی قم با اشاره به نقش و جایگاه قشر فرهیخته و دانشجو در جامعه، تصریح کرد: استفاده از خیرین و نهاد‌های مردمی برای توسعه فضاهای آموزشی و رفاهی دانشگاه‌ها امری مهم و ضروری است.

استاندار قم با اشاره به اهمیت تلاش برای بهبود فضای اقتصادی و نقش آن در پیشرفت و توسعه همه‌جانبه استان گفت: ایجاد مدیریت کارآمد در جامعه از نکات ضروری کشور است که در کنار آن می‌توان با هم‌افزایی و ایجاد احساس تعلق در بین همه اقشار، بخشی از خلأهای موجود را برطرف کرد.

صادقی ارتقای بهره‌وری را فلسفه کلی اقتصاد مقاومتی و نیاز اساسی کشور و استان عنوان کرد و ادامه داد: با اصلاح نگرش‌ها و تدوین برنامه‌ها بر اساس نیازسنجی صحیح، می‌توان نقشه راهی مطمئن و مبتنی بر ظرفیت‌های موجود برای نهادینه‌سازی اقتصاد مقاومتی و ارتقای بهره‌وری طراحی کرد.

وی با تأکید بر ایجاد نگاه فرابخشی در بین مدیران به عنوان اصلی مهم اضافه کرد: در اولویت‌بندی کار‌ها باید بر اثرگذاری در همه بخش‌ها توجه کرد.

استاندار قم مشکلات موجود در حوزه تحصیل دانشجویان را دغدغۀ مهم مسئولان دانست و افزود: در کنار برنامه‌های استانی و حاکمیت در اجرای پروژه‌ها، حضور بخش غیردولتی و خیرین می‌تواند کمک بسزایی در بهبود فضاهای دانشگاهی باشد.

وی با برشمردن برخی از معضلات زیست محیطی، عمرانی و اجتماعی در استان اظهار کرد: باید برای بهره‌مندی از توان‌بخش خصوصی و خیرین برای کمک به بخش‌های دولتی در برون‌رفت از این مشکلات چاره‌اندیشی کرد.

صادقی هم‌افزایی و همدلی همه بخش‌ها در مسیر توسعه استان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید با دوری از هرگونه مسائل حاشیه‌ای و عمل به وظیفه، آینده استان را در جایگاه و شأن واقعی آن شکل دهیم.

استاندار قم با بیان نقش دانشگاهیان و نخبگان در تبیین راهکارهای عملی برای حل معضلات جامعه، افزود: باید تعامل و هم‌پوشانی لازم بین جامعه فرهیخته و بخش‌های اجرایی و تولیدی وجود داشته باشد تا زمینه برای رشد و تعالی کشور فراهم شود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com