کد خبر ۳۹۳۵۸ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۴
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه:

سواد شرط خدمت به نظام و انقلاب است/ طلاب از مهذب بودن غافل نشوند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خطاب به طلاب گفت: امروز سواد شرط لازم برای خدمت به نظام و انقلاب بوده و از سواد مهم‌تر مسئله مهذب بودن است که طلبه‌های جوان باید از ابتدای امور تحصیلی خود نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله رضا استادی در آیین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی در قم اظهار کرد: امروز سیل تبلیغات سوء متوجه کشور است و اگر جوانان در دانشگاه و حوزه‌ها سواد کافی نداشته باشند نمی‌توانند در برابر این هجمه ایستادگی کرده و پاسخگوی تبلیغات سوء آنان باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه شرط خدمت، باسوادی است و از آن مهم‌تر مهذب بودن است، افزود: اگر طلاب جوان با الگوگیری از بزرگانی همچون مرحوم مجتهدی تهرانی گام‌های محکمی در خصوص تحصیل و فراگیری علوم مختلف بردارند بدون تردید می‌توانند منشأ خدمت به جامعه و نظام خود باشند.

وی در ادامه ضمن تجلیل از مقام علمی و جایگاه اجتماعی مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی ادامه داد: این عالم پارسا دارای خصوصیات ارزشمندی بود که امروز به دلیل کمرنگ شدن برخی از این ویژگی‌ها در بین حوزه و حوزویان مشکلاتی به بار آمده است.

آیت‌الله استادی افزود: آیت‌الله مجتهدی از ابتدا برای انجام برنامه‌های خود درگیر جمعیت، درآمد و شخصیت نبود.

وی بیان کرد: مرحوم مجتهدی پس از اینکه به تهران آمد، با مشقت‌هایی که کشید توانست کم کم درس خود را شروع کند و خداوند هم وقتی دید قصد خالص در تلاش او است و می‌تواند خدمت کند و مقید به چین و چنان نیست، کمکش کرد و با وجود اینکه می‌توانست درس خارج داشته باشد، از آن حدی که داشت به کمتر اکتفا کرد و تا آنجایی که خاطرم است تدریس ادبیات، شرایع و اخلاق را ارائه کرد.

دبیرشورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: امروز در همین حوزه علمیه قم گفته می‌شود برخی از اساتید که از عهده درس بر نمی‌آیند، درس خارج می‌گویند و هر چیزی که دلشان می‌خواهد مطرح می‌کنند، این در حالی است که شخصیتی مانند آیت‌الله مجتهدی تهرانی با اینکه توانایی درس خارج داشت، ولی هرگز اقدام به برگزاری آن نکرد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com