کد خبر ۴۰۰۱۰ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۶
رئیس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی:

دانشنامه علوم قرآن کریم در 40 جلد تدوین می‌شود

رئیس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی با بیان اینکه دانشنامه علوم قرآن در قالب 40 جلد تدوین می‌شود، گفت: منابع معتبری که پژوهشگران را با موضوع‌های مورد نظر آشنا می‌کند در این دانشنامه مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،حجت‌الاسلام ابوالقاسم مقیمی حاجی چهارشنبه شب در آیین رونمایی از جلد نخست دانشنامه علوم قرآن که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برای تهیه دانشنامه‌های امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) تلاش‌های بسیاری را انجام داده است، اظهار کرد: این پژوهشگاه به دنبال این است که در کم‌ترین حجم ممکن انبوهی از اطلاعات را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

وی اضافه کرد: هر فردی که بخواهد در مورد موضوع خاصی تحقیق کند با مراجعه به دانشنامه می‌تواند به برترین منابع دسترسی داشته باشد؛ دانشنامه در انجام کارهای جمعی موثر است چرا که با نظر اساتید و محققان تهیه شده و از اطلاعات لازم برخوردار است.

رئیس پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی با بیان اینکه دانشنامه علوم قرآن در قالب 40 جلد تدوین می‌شود، ادامه داد: منابع معتبری که پژوهشگران را با موضوع‌های مورد نظر آشنا می‌کند در این دانشنامه مورد توجه قرار گرفته است.

وی از تلاش گروه‌های مختلف ادیان، کلام، تاریخ، اخلاق، فقه و حقوق برای تهیه دانشنامه علوم قرآن یاد کرد و گفت: بیش از 150 مقاله مختلف در مسیر تهیه این دانشنامه مورد استفاده قرار گرفته است.

مقیمی حاجی خاطرنشان کرد: هر چند در گذشته از دستاوردهای عالمان اهل تسنن و آیت‌الله معرفت استفاده می‌شد اما دانشنامه علوم قرآن با استفاده از کتاب‌های مرجع تشیع تهیه شده است به همین علت امیدواریم از این دانشنامه به عنوان منبعی جامع در علوم قرآن استفاده شود.

منبع: فارس

برچسب ها : قرآن خبرقم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com