کد خبر ۲۷۸۶۷ انتشار : ۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۸
با حضور پیشکسوتان و مربیان شنا

راهکارهای توسعه شنا در قم بررسی شد/ تحول در شنا نیازمند حمایت مالی

راهکارهای توسعه رشته ورزشی شنا در برگزاری جلسه‌ای با حضور پیشکسوتان و مربیان فعال هیئت شنا، شیرچه و واترپلو استان قم بررسی شد.

به گزارش قم نا ، جلسه پیشکسوتان و مربیان شنا استان قم ظهر امروز به میزبانی سالن کنفرانس مجموعه ورزشی جهان‌پهلوان تختی قم برگزار شد و هدف از برگزاری آن، تشکیل کمیته‌های مختلف این هیئت برای سر و سامان دادن به فعالیت‌های کمیته‌های مختلف این هیئت ورزشی به منظور تحول در شنا قم بود.

در جلسه پیشکسوتان و مربیان شنا قم یکی از مهمترین موضوعات، بحث ساماندهی کمیته فنی هیئت هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم بود و به همین منظور در ابتدا مسعود حسین‌جمال رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو قم نقطه نظرات و راهکارهای پیشکسوتان را جویا شد.

صدور پروانه استخرها در گروه تشکیل یک تیم برای توسعه شنا

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم در سخنانی تصریح کرد: در مسابقات دانش‌آموزی شنا قم که چند هفته قبل برگزار شد رکوردهای شرکت کنندگان در مسابقات اعم از کسانی که تازه وارد رشته شنا شده بودند و همچنین شناگرانی که قبلاً عضو تیم قم بودند خیلی ضعیف شده بود.

بعد از صحبت‌های رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم نوبت به یکی از اسماعیلی یکی از پیشکسوتان این رشته ورزشی رسید که در بیان نقطه نظر خود راجع به راهکارهای توسعه شنا در قم، بیان کرد: باید توسط هیئت و اداره کل ورزش و جوانان استان قم به منظور تشکیل تیم شنا برای هر استخر اقدام شود و قبل از در اختیار قرار دادن پروانه فعالیت برای هر استخر، ان استخر به داشتن یک تیم پویا در رشته شنا ملزم شود.

در این جلسه بررسی راهکارهای توسعه شنا در قم دیگر پیشکسوت این رشته ورزشی یعنی شمس به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: برای فعال شدن تیم و در اختیار قرار دادن سانس کامل برای آموزش اهمیت زیادی دارد، ضمن اینکه در مقابل این حرکت استخرها، هیئت شنا نیز باید کمک‌هایی از طریق تخفیف دادن برای بکارگیری مربیان به استخرها داشته باشد.

انتخاب مربی برتر و لزوم تشکیل کمیته استعدادیابی

رضائیان دیگر عضو جلسه بررسی مسیرهای توسعه شنا قم در بیان پیشنهاد خود، تصریح کرد:‌ راهکار توسعه شنا قم را استفاده از مربیان مجرب و باتجربه است، ضمن اینکه انتخاب مربی برتر و تشکیل کمیته استعدادیابی در کنار خرید و تهیه وسایل تشویقی توسط هیئت از ابزار تشویقی استخرها برای کمک به تحول در شنا قم است.

در این جلسه پیل‌تن دبیر هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان قم برگزاری مسابقات منظم و متعدد را راهکار خوبی برای پیشرفت شنای قم دانست و افزود: کمبود نیروی انسانی و مشکلات مالی باید برطرف شود، ضمن اینکه به حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان قم، مردم و حامی مالی نیز برای تحول در شنای قم نیاز داریم.

غلامی دیگر سخنران جلسه بررسی راه‌کارهای توسعه شنا قم بود که در سخنانی عنوان کرد: باید برای تحول در شنا قم و رسیدن سطح و کیفیت شنای استان به استان‌های مطرح این رشته و همچنین کسب مقام از مسابقات کشوری از مربیان با تجربه و با دانش استان استفاده شود.

در بخش پایانی جلسه برقعی مدیر استخر فرهنگیان قم بر آسیب شناسی و حمایت از استخرهای دارای تیم شنا تاکید کرد و افزود: در اختیار نداشتن یک استخر ویژه هیئت شنا، شیرجه و واترپلو،‌ یکی از مشکلات اصلی در این زمینه است و باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com