کد خبر ۲۸۰۳۵ انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۲
سرپرست فدراسیون شطرنج به مهر خبر داد:

حضور باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در فصل جدید لیگ برتر شطرنج

سرپرست فدراسیون شطرنج کشورمان از حضور باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس تهران در فصل جدید لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش قم نا ، سید امیر حسینی در حاشیه برگزاری مجمع انتخابات هیئت شطرنج استان قم اظهار داشت: تزریق بودجه و اعتبارات از منابع مختلف به ویژه منابع بخش خصوصی یکی از اولویت‌های مهم فدراسیون شطرنج است و برای این منظور برنامه‌هایی در نظر گرفته‌ایم که فضای تبلیغاتی برای حامیان مالی ایجاد کند.

وی افزود: استفاده از فضای رسانه‌ای برای رشد و توسعه شطرنج کشور در چند سال گذشته مغفول مانده و نبود ارتباط مؤثر با رسانه‌ها در شطرنج سبب انزوای نسبی این رشته شده اما انشاء الله شرایط در آینده تغییر می‌کند و برنامه‌های جدیدی برای این منظور در دست اقدام است.

سرپرست فدراسیون شطرنج گفت: لیگ پویا برای فدراسیون اهمیت زیادی دارد و بر اساس رایزنی‌های انجام شده استقلال و پرسپولیس امسال در لیگ برتر شطرنج تیمداری می‌کنند و بار دیگر به این مسابقات باز می‌گردند و برای حضور این ۲ باشگاه در لیگ برتر، معاون وزیر ورزش و جوانان موافقت و حمایت خود را اعلام کرده‌ است.

حسینی بیان داشت: اعضای هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس از این موضوع استقبال و حمایت کردند و تیم شطرنج پرسپولیس تشکیل شده و در حال یارگیری برای فصل جدید است و حضور این تیم و شرایط جدید لیگ، می‌تواند جذابیت بیشتری به لیگ برتر بدهد.

وی عنوان کرد: در باشگاه استقلال نیز بهرام افشارزاده مدیرعامل این باشگاه نظر مساعدی روی این موضوع داشته است و حسین فرزامی از بازیکنان سال‌های دور استقلال، مسئول تشکیل تیم شطرنج استقلال شده و امور مربوط به حضور استقلال نیز در لیگ برتر در حال انجام است.

سرپرست فدراسیون شطرنج تصریح کرد: حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر به کیفیت این مسابقات کمک می‌کند و هر چه لیگ پویاتری داشته باشیم جذب منابع مالی به رشته شطرنج و پیشرفت حرفه‌ای این رشته شرایط آسان‌تری پیدا می‌کند.

منبع : مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com