کد خبر ۲۹۳۸۷ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۳
رئیس هیئت شطرنج استان قم:

شطرنج‌بازان قم امتیازات از دست رفته لیگ برتر را جبران می‌کنند

رئیس هیئت شطرنج استان قم گفت: شطرنج‌بازان تیم تربیت قم امتیازات از دست رفته در مرحله نخست مسابقات لیگ برتر شطرنج کشور را در مراحل بعدی جبران خواهند کرد.

به گزارش قم نا ، حسین رحمتی‌نشاط اظهار کرد: با اینکه از نظر مالی توان رقابت با دیگر تیم‌های حاضر در لیگ برتر برای جذب بازیکن را نداریم، اما خوشحالیم که اعتماد خوبی بین چهره‌های مستعد شطرنج کشور با این هیئت وجود دارد و تیم ما نفرات خوبی جذب کرده است.

وی ادامه داد: امسال شاهد برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر شطرنج قهرمانی باشگاه‌های کشور با عنوان جام اندیشمندان هستیم و در پایان مرحله نخست بازی‌های فصل جدید که با برتری شهرداری تبریز همراه بود، عملکرد خوبی را از تیم تربیت قم شاهد بودیم.

رئیس هیئت شطرنج استان قم اضافه کرد: دیدارهای هفته نخست از فصل جدید لیگ برتر شطرنج مردان کشور با حضور 13 تیم به میزبانی هیئت شطرنج استان مازندران در شهر ساری به انجام رسید و تیم شهرداری تبریز در پایان چهار دور این مرحله صدرنشینی را به خود اختصاص داد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون شطرنج، بازی‌های مرحله نخست لیگ برتر شطرنج با برگزاری چهار دور رقابت در هتل نوید ساری همراه بود و 6 شطرنج‌باز در ترکیب تیم تربیت قم با حریفان خود به رقابت پرداختند.

رحمتی‌نشاط تصریح کرد: در روز نخست مرحله اول مسابقات، تیم تربیت قم با قرعه استراحت روبه‌رو بود و تیم‌های باشگاه پاییز اهواز با بانک سرمایه، بهین‌باز آفرین سمنان با دریا برج شیراز، راه و شهرسازی لرستان با استقلال تهران، دامون ساخت شمال مازندران با پرسپولیس، شهرداری تبریز با فرآورده‌های نسوز آذرخش خراسان رضوی و سایپای تهران با دنیای فلز رشت رقابت خود را برگزار کردند.

وی اضافه کرد: در مسابقات دور دوم تربیت قم به مصاف تیم شطرنج باشگاه پاییز اهواز رفت و در این دیدار امیرمحمد حیدری از تیم تربیت قم مغلوب وحید خالصی از باشگاه پاییز اهواز شد، امیر کوثری‌نیا از پاییز اهواز مقابل فرزاد بلورچی‌فرد از تربیت قم شکست خورد، فرشید آزادبخش از تربیت قم مقابل مهدی مومن‌زاده از پاییز اهواز به پیروزی رسید و محمد کریمی از اهواز مقابل کاوه قاضی الشریف از تربیت قم نتیجه را واگذار کرد تا این بازی با برتری سه بر یک به سود تربیت قم به پایان برسد.

رئیس هیئت شطرنج استان قم ادامه داد: در دور سوم مرحله نخست فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور در هتل نوید ساری، تیم تربیت قم برابر بهین‌باز آفرین سمنان به میدان رفت و در حالی نتیجه را سه بر یک واگذار کرد که محمدامین طباطبایی از باشگاه بهین‌باز آفرین سمنان از سد فرزاد بلورچی‌فرد از تربیت قم گذشت، سیدخلیل موسوی از نماینده سمنان مقابل فرشید آزادبخش از تربیت قم پیروز شد تا این دیدار در نهایت به نفع حریف سمنانی تمام شود.

وی افزود: در دور چهارم و پایانی مرحله نخست رقابت‌های لیگ برتر شطرنج، تیم تربیت قم برابر تیم راه و شهرسازی لرستان نتیجه را واگذار کرد در حالی که فرزاد بلورچی‌فرد از تربیت قم مقابل محمود اسکندری از راه و شهرسازی لرستان شکست خورد.

رحمتی‌نشاط تصریح کرد: آرین غلامی از راه و شهرسازی لرستان مقابل فرشید آزادبخش از تربیت قم به پیروزی رسید، کاوه قاضی‌الشریف از تربیت قم و ویرجینیوس از راه و شهرسازی لرستان به تساوی رسیدند و مسعود مصدق‌پور از لرستان نیز مقابل مصطفی سخایی از تربیت قم صاحب برتری شد.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com