کد خبر ۳۲۸۳۵ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۸
مدیرکل ارشاد قم:

رسانه ها وظیفه مهمی برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه بر عهده دارند

حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: امروز رسانه ها وظیفه و رسالت بسیار مهمی در ترویج و تعمیق فرهنگ وقف در جامعه بر عهده دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی شامگاه سه شنبه در چهارمین همایش وقف و رسانه در قم افزود: اصحاب رسانه باید رسالت رحمانی خود را در برابر وسوسه های شیطانی که به دنبال جمع آوری مال و ثروت است، به خوبی انجام دهند.
وی با بیان اینکه باید اهمیت و جایگاه وقف برای قشرهای مختلف مردم به خوبی تبیین و تکرار شود، خاطرنشان کرد: رسانه ها می توانند خیران و بزرگانی که در جهت سنت حسنه وقف گام های موثری برداشته اند را به عنوان الگو برای جامعه معرفی کنند.
دانشی گفت: وقف در حقیقت صدقه جاریه ای است که دامنه و تاثیرگذاری آن بسیار گسترده، طولانی و عمیق است که این ویژگی های منحصربفرد را در دیگر اعمال و عبادت ها نمی توانیم مشاهده کنیم.
وی در پایان با بیان اینکه یکی از دلایل مهم پویایی و ماندگاری قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در قرن های گذشته، وجود وقف برای عزاداری سیدالشهدا(ع) است، تصریح کرد: موقوفاتی که به نام حضرت امام حسین(ع) متبرک شده است، ظرف و زیرساخت های قدرتمند و ارزشمندی برای انتقال سینه به سینه پیام عاشورا ایجاد کرده است.
چهارمین همایش وقف و رسانه با حضور جمعی از مدیران استانی و اصحاب رسانه استان قم در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی(ع) قم برگزار شد.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com