کد خبر ۳۳۸۸۰ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۶
معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خبر داد

برگزاری دوره‌های آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای در مدارس استان

ناصر حمزه‌ای، معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به خطر بازي هاي رايانه اي گفت: برای آشنایی والدین با پیامدهای منفی بازی‌های رایانه‌ای دوره‌هایی ویژه با بهره‌گیری از 140 مربی در تمام مدارس استان برگزار خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، ناصر حمزه‌ای گفت: بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی از جمله کلش آف کلنز گریبان‌گیر دانش‌آموزان ما حتی در دوره ابتدایی شده‌اند و این یک زنگ خطر است چرا که اعتیاد کودک در این سن به بازی‌های رایانه‌ای به این سادگی‌ها قابل اصلاح نیست.

 

وی با بیان اینکه ما با محتوای این بازی‌ها موافق نیستیم ابراز کرد: از آنجایی که نوجوانان به این بازی‌ها علاقه‌مند هستند و خانواده‌ها به راحتی زمینه را برایشان فراهم می‌کنند تصمیم گرفتیم برای مدیریت این مسئله چند برنامه اجرا کنیم که یکی از آنها برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه والدین است.

 

حمزه‌ای اضافه کرد: ناآگاهی پدران و مادران نسبت به محتوای این بازی‌ها منجر به عدم نظارت بر فرزند می‌شود که این مسئله، تاثیراتش را در حالت‌های مختلفی همچون پرخاشگر شدن نوجوان در اثر اعتیاد به بازی‌های خشونت‌بار نشان می‌دهد بنابراین برگزاری چنین دوره‌هایی سبب می‌شود والدین به شکل ملموس و جامع با بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی آشنا شوند.

 

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به در اختیار داشتن 140 مربی در این زمینه تصریح کرد: دوره‌های آموزشی آسیب‌شناسی بازی‌های رایانه‌ای در همه مدارس استان برگزار خواهد شد تا خانواده‌ها آگاهی‌های لازم را نسبت به پیامدهای منفی این بازی‌ها به‌دست آورند.

 

وی افزود: از جمله برنامه‌های ما در این دوره‌ها معرفی بازی‌های داخلی و یا خارجی فکری و مناسب است تا اگر دانش‌آموز را از برخی از بازی‌ها بازداشتیم، در عوض بازی‌های دیگری را به عنوان جایگزین در اختیارش قرار دهیم.

 

حمزه‌ای با بیان اینکه والدین در جریان محتوای بازی‌های رایانه‌ای نیستند اظهار کرد: تعداد زیادی از دانش‌آموزان در مصاحبه‌هایی که با آنها انجام دادیم می‌گفتند پدر و مادر ما متوجه بازی کردن ما نمی‌شوند و به دلیل مشغله‌های زیاد به ما بی‌توجه هستند به همین دلیل ناچاریم برای سرگرم شدن به بازی‌های رایانه‌ای رو بیاوریم.

 

وی تاکید کرد: خانواده‌ها برای اینکه بدانند فرزندشان با چه نوع بازی‌هایی سرگرم است باید او را هنگام بازی همراهی کنند و در کنارش باشند تا بتوانند راحت‌تر بر این مسئله نظارت کنند و اطلاعاتشان را نیز افزایش دهند.

 

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: بسیاری از بازی‌ها همچون کلش آف کلنز خشونت‌آفرین هستند و نوجوان را دچار هیجانات روانی می‌کنند بنابراین اگر پدر و مادر، فرزندشان را هنگام بازی همراهی کنند از نزدیک به آفت‌ها و آسیب‌های این بازی‌ها پی می‌برند و در نتیجه می‌توانند در زمینه انتخاب بازی به فرزند مشورت بدهند.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com